Jakie wyniki osiąga Grupa Dixy pod kierownictwem byłego szefa Biedronki?

W tym samym czasie EBITDA spadła o 8,2 proc. do 6,254 mld rubli. Marża brutto spadła o 170 punktów procentowych do 27,9 proc. na skutek inwestycji w ceny, aby poprawić pozycjonowanie cenowe sieci. Jednocześnie Dixy Group przybyło 50 placówek w różnych formatach i obecnie w ramach Grupy działa 2758 placówek (14 nowych otwarć w II kw.). Powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 13 proc. do 936 tys. mkw. W II kw. sprzedaż LfL wzrosła o 9,8 proc. dla całej Grupy i o 12,3 proc. dla sieci Dixi. W I półroczu sprzedaż LfL Grupy wzrosła o 6,2 proc., i o 7,6 proc. dla sieci Dixi. Grupę ciągnęły w dół wyniki sieci Victoria i Megamart, które w II kw. 2016 roku spadały odpowiednio o - 0,1 proc. i - 3 proc. LfL. Jednocześnie w II kw. na poziomie Grypy o 6,6 proc. wzrosła liczba paragonów, a o 3 proc. wartość koszyka zakupowego, zaś w przypadku sieci Dixi o 7,7 proc. wzrosła liczba paragonów, a o 4,3 proc. wartość koszyka zakupowego.
Format Dixi podobnie jak Biedronka chce się wyróżniać na rynku "codziennie niskimi cenami", zoptymalizowanym asortymentem z ważną rolą marek własnych i silną komunikacją promocji. W II kw. 2016 roku obroty całego handlu detalicznego spadły o 5,6 proc.Inflacja wynosiła 5,7 proc., zaś realne miesięczne zarobki wzrosły o 0,5 proc. Rynek rosyjski podobnie jak polski podzielony jest na sektor tradycyjny, do którego należy 52 proc. udziałów i sektor nowoczesny, do którego należy 48 proc. udziałów. Jak twierdzą analitycy sektor nowoczesny będzie rósł dzięki konsolidacji, przejęciom mniejszych sieci i odbieraniu udziałów rynkowi tradycyjnemu.
Pierwszy sklep Dixi został otwarty w Moskwie w 1999 roku. W 2011 roku Dixy Group przejęła Grupę Victoria. 83 proc. przychodów w Grupie generuje sieć Dixiy do której należy 2609 sklepów. Standardowy paragon w sieci Dixy wynosi 339 rubli (ok. 20 zł). Sklepy operują na powierzchni handlowej ok. 300 mkw., a w ofercie mają od 2,7 tys. do 4,8 tys. SKU.
W ramach Grypy działa także sieć Victoria: 113 sklepów, 1 hurtownia cash and carry, oraz 38 kompaktowych hipermarketów Megamart i Minimart. Obecnie Grupa należy do trójki największych detalistów w Rosji pod względem sieci sprzedaży, przychodów i powierzchni sprzedaży.
Firma zatrudnia ponad 60 tys. osób.