PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Jeronimo Martins chce mieć w Polsce 3 tysiące Biedronek w 5 lat

Autor: Reuters.com 12 października 2010 21:40

Jeronimo Martins chce mieć w Polsce 3 tysiące Biedronek w 5 lat

Jak powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins dzięki doskonałym wynikom sklepów Biedronka na polskim rynku, portugalska spółka w 2010 r. spodziewa się osiągnąć rekordowe zyski.

W 2009 r. właściciel sieci Biedronka zanotował zysk netto sięgający 200 mln euro, głównie dzięki znacznym wzrostom sprzedaży i zysku osiagniętym przez polskie dyskonty, należące do sieci.

Obecny rok ma być jeszcze lepszy. - (W 2010 r.) Będziemy mieć rekordowe zyski - powiedział dziennikarzom Soares dos Santos.

Władze Jeronimo Martins oczekują, że Biedronka będzie generować na koniec roku 60 proc. przychodów grupy, w porównaniu doponad 55 proc. na koniec II kw. br.

Soares dos Santos dodał, że Jeronimo podwoi wkrótce liczbę sklepów w Polsce. - Chcemy mieć w Polsce 3000 sklepów w 4-5 lat. Będziemy się rozwijać organicznie lub poprzez przejęcia sklepów innych operatorów - powiedział. Obecnie sieć Biedronka ma w Polsce ponad 1550 sklepów dyskontowych.

Dodał jednocześnie, że polski rynek detaliczny jest ciągle mocno rozdrobniony, co będzie prowadzić do jego dalszej konsolidacji. - Niektóre sieci handlowe opuszczą polski rynek, a my jesteśmy przygotowani na szane przejęć, które mogą się pojawić - powiedział CEO Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • j 2010-10-21 01:59:19

    Sorry Kupiec ehehehhehe !!!!!!!

  • j 2010-10-21 01:56:43

    Halo Kupiec !!!! this is for you !!

    Podróż w przeciwnym kierunku

    Poza produktami spożywczymi, w specjalnym pociągu Jeronimo Martins mogą znaleźć się również artykuły gospodarstwa domowego oraz środki higieny. Firma Takargo, która obsługiwać będzie transport do granicy z Francją, już przewozi na innych liniach kolejowych papier oraz detergenty i inne wyroby chemiczne.

    Zanim jednak pierwszy pociąg z towarem dla Biedronki wjedzie na polskie tory, eksperci zastanawiają się, co zabierze w drodze powrotnej do Portugalii. W opinii Any Silva, największe szanse na przestrzeń w wagonach firmy JM mają artykuły z Polski dostępne w sieci supermarketów Pingo Doce. Są to już nie tylko sery Mlekovity i jogurty firmy Bakoma, sprzedawane pod marką własną, ale także wędliny, ogórki konserwowe oraz wódka i piwo. Produktami znad Wisły, które mają duże szanse na podbicie Półwyspu Iberyjskiego, są jabłka.

  • j 2010-10-21 01:54:35

    No comment dla Kupiec !!!!!

    Sukces sieci słusznie wiązany jest z osobą Pedro Pereiry da Silva. Biedronka została nawet uznana za jedną najbardziej innowacyjnych firm w Europie. W uzasadnieniu można było przeczytać, że o przyznaniu takiego tytułu zdecydowała wiedza o potrzebach klienta, prostota, niskie ceny oraz skala działania przedsiębiorstwa. – Nie uważam tych cech za najważniejsze i decydujące o sukcesie Biedronki. Wymieniłbym kilka innych, które moim zdaniem są istotniejsze. To, po pierwsze, wiedza o rynku i kliencie, po drugie zgrany zespół pracowników, po trzecie zaś doskonałe stosunki z partnerami biznesowymi. Dopiero efektem harmonii tych trzech elementów jest jakość naszej oferty i niskie ceny. Nie bez znaczenia są również skala działania, prostota operacyjna i efektywność funkcjonowania – utrzymuje, może trochę skromnie, Pedro da Silva.

    Dziś Biedronka to ponad 1520 dyskontów i 8 centrów dystrybucyjnych, a wartość jej sprzedaży w pierwszym półroczu sięgnęła prawie 9 mld zł. Firma zatrudnia ponad 29 000 pracowników i zamierza uruchamiać nawet do 150 nowych sklepów rocznie. A przede wszystkim cieszy się uznaniem nie tylko klientów, ale również zdecydowanej większości dostawców.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.