Jeronimo Martins ujawnia, ile Biedronek otworzy w tym roku

Jeronimo Martins podało również, że będzie rozwijać na naszym rynku sieć drogerii Hebe. Odświeżony koncept sklepów ma polepszyć postrzeganie marki przez konsumentów. Spółka będzie także pracować nad poprawą rentowności.
Program inwestycyjny Jeronimo Martins ma pozostać na poziomie z 2017 r. i osiągnąć poziom 700-750 milionów euro, które zostaną przeznaczone m.in. na projekty ekspansji wszystkich szyldów grupy i modernizację Biedronek oraz sklepów Pingo Doce.
Przypomnijmy: We wszystkich kwartałach minionego roku Biedronka odnotowała znakomity wzrost sprzedaży LfL. W IV kwartale 2017 wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 7,6 proc. , a w całym roku aż 8,6 proc. W sumie sprzedaż całkowita była wyższa o 13,2 proc. (+ 10,4 proc. w lokalnej walucie), osiągając poziom 11,08 mld euro, czyli ponad 45 mld zł. W 2016 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 9,78 mld euro.
Zgodnie z planami Biedronka powiększyła sieć o 101 sklepów netto (121 otwarć) i na koniec 2017 roku dysponowała łącznie 2 823 lokalizacjami.
Sprzedaż w całej Grupie Jeronimo Martins osiągnęła 16,3 mld euro (66,8 mld zł) w 2017 r., co oznacza wzrost o 11,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (+ 9,4 proc. przy stałym kursie wymiany). Biedronka odpowiada za 68 proc. sprzedaży Grupy.