Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

JM zamyka 2015 r. sprzedażą w wysokości 13,7 mld euro; Biedronka wygenerowała 9,2 mld euro

Grupa Jeronimo Martins podała wstępne wyniki finansowe za rok 2015. Sprzedaż netto w tym czasie wyniosła 13,727 mld euro w porównaniu do 12,680 mld euro w 2014 r. Sprzedaż Biedronki to 9,205 mld euro (8,432 mld euro w 2014 r.). Pingo Doce zanotowało sprzedaż w wysokości 3,407 mld euro (3,234 mld euro w 2014 r.), Recheio sprzedało towary za 832 mln euro (799 mln euro w 2014 r.), a sprzedaż pozostałych szyldów to 283 mln euro (215 mln euro w 2014 r.) 
Reklama

Powiększenie asortymentu Biedronki wyraźnie wpłynęło na wzrost sprzedaży, który nie tylko zrekompensował, ale aż przewyższył efekt deflacji w 2015 r. Sprzedaż sieci wzrosła o 9,2 proc. do poziomu 9,2 mld euro (3,2 proc. wzrostu LfL). 

W 2015 roku Biedronka koncentrowała się przede wszystkim na ulepszeniu swojej oferty, dzięki czemu sieć zanotowała wzrost liczby wizyt, a także średniej wartości paragonu. Zdaniem władz firmy, polski rynek handlowy jest nadal niezwykle konkurencyjny, a klienci zorientowani są na promocje i niską cenę.

Spółka zrealizowała swój plan rozwoju zgodnie z którym otworzyła 102 sklepy, a zamknęła 22 placówki (80 przyłączeń netto), zamykając rok sumą 2,667 sklepów. Oznacza to, że w IV kw. sieci przybyło tylko 8 sklepów.

Łączna powierzchnia handlowa zajmowana przez wszystkie Biedronki wyniosła ponad 1,71 mln mkw.

W ostatnim kwartale roku sprzedaż Biedronki wzrosła o 7 proc. (w lokalnej walucie) i o 3,8 proc. LfL.

Sieć Hebe zamknęła rok liczbą 134 sklepów i sprzedażą w wysokości 100 mln euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum