PARTNER PORTALU

Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2010 13:16

Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, kreującym nowe miejsca pracy, ale także przyciągającym klientów, coraz nowszymi atrakcjami - mówi Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle, komentując raport "Handel2020", omawiający zmiany, jakie czekają rynek handlowy na przestrzeni kolejnych 10 lat. W opracowaniu wzięto pod uwagę wpływ takich czynników, jak: gospodarka, technologia, kultura, demografia.

Według autorów raportu na zmianę oblicza handlu będzie miała wpływ rosnąca siła i wymagania konsumentów, czerpiących wiedzę z internetu. Powoduje to, że sieci handlowe muszą dbać o nie tylko o podstawową działalność, ale także o tworzenie niestandardowej oferty dla konsumentów, towarzyszącej robieniu zakupów, oraz uruchamianie dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepów. Związane jest to także z rosnącą przewagą sprzedaży internetowej i koniecznością poszukiwania wartości dodanych przez sklepy, prowadzące sprzedaż tradycyjną. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że sprzedaż internetowa i tradycyjna to dwa elementy, które powinny być uwzględniane w strategii każdej firmy handlowej. Ma na to wpływ zazębianie się tych kanałów sprzedaży: dzięki istnieniu sklepy tradycyjnego rośnie sprzedaż on-line, bo rośnie rozpoznawalność marki, gdy klienci mogą ją bliżej poznać. Z drugiej strony, część klientów (ok. 30 proc.) twierdzi, że kupuje w e-sklepie, bo w pobliżu nie działa tradycyjny sklep danej marki. Sprzedaż on-line jest zatem rozszrzeniem lub uzupełnieniem oferty sklepu tradycyjnego, nie zastępuje jej jednak w pełni. To daje szansę na rozwijanie centrów handlowych także w mniejszych miastach, na mniejszych rynkach.

Zdaniem analityków ważne jest, aby handel zrozumiał, że rosnące znaczenie sprzedaży on-line oznacza, że centra handlowe będą musiały przejść zmianę profilu z zakupowego na rozrywkowo-zakupowy. Będzie to coraz silniejszy trend. Jego znaczenie będzie zależało od kultury panujacej na poszczególnych rynkach. Oznacza to, że im dane społeczeństwo jest bardziej nastawione na spędzanie czasu poza domem, tym bardziej będzie istaniała potrzeb zapewnienia im szerokiej oferty rozrywkowej. Centra handlowe będą musiały rozwijać sferę food courtu i rozrywki.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.