Kampania Lidla: Community shopping łączy interesy biznesu i lokalnych społeczności

- Kampanie marketingowe zmieniają swoją rolę. Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych.
- Ubiegłoroczna kampania „Szkoły Pełne Talentów” Lidla zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły.
Kampanie społeczne wartością dodaną do zakupów
Według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global, tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global, twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta uwydatniła nowe oblicze marketingu.
- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.
Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji.
Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnięciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.