Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kampania z udziałem Maty kłóci się z wizerunkiem marki McDonald’s?

Kampania McDonald’s z udziałem rapera Maty była strzałem w dziesiątkę - ale tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. W grupie 30-44 latków nastąpił niewielki wzrost negatywnych opinii i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupu, a także spadek wskaźników wizerunkowych, takich jak opinia o jakości – wynika z badania Inquiry.
Reklama
  • Od poniedziałku 18 października w sieci McDonald’s dostępne jest zapowiadane wcześniej i szeroko reklamowane menu sygnowane przez młodego rapera Matę (Michał Matczak).
  • Wyniki ankiety Inquiry pokazują, że w grupie wiekowej 18-29 lat nastąpiło ogromne zainteresowanie kampanią i pozytywny odbiór. Za pozytywnymi opiniami wśród młodych ludzi idzie w ślad poprawa wizerunku McDonald’s.
  • Jednocześnie w ciągu ostatnich 2 tygodni obserwujemy niewielki wzrost negatywnych opinii w grupie wiekowej 30-44 lata i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupu, a także spadek wskaźników wizerunkowych, takich jak opinia o jakości.

 

Mata w McDonald’s

Od poniedziałku 18 października w sieci McDonald’s dostępne jest zapowiadane wcześniej i szeroko reklamowane menu sygnowane przez młodego rapera Matę (Michał Matczak). Od tej pory w sieci nie milkną komentarze dotyczące tej niecodziennej kampanii. Agencja Inquiry sprawdziła w badaniu YouGov BrandIndex, jakie było jej oddziaływanie na wizerunek i pozycję marki.

Na podstawie danych z ostatniego tygodnia można jasno powiedzieć, że kampania McDonald’s była strzałem w dziesiątkę - ale tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Pokazują to odpowiedzi na pytanie „O których restauracjach słyszałeś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodniu?”. W okresie od połowy lipca do połowy września br. wskaźnik ten w grupie 18-29 lat dla McDonald’s wynosił około 43%, we wrześniu spadł o 7 p.p. do poziomu 36%.  Natomiast w okresie 15-28 października wynosił aż 60%, co oznacza ogromne zainteresowanie kampanią i pozytywny odbiór. Co ciekawe, w innych grupach wiekowych nie odnotowano takiego efektu.

Za pozytywnymi opiniami wśród młodych ludzi idzie w ślad poprawa wizerunku McDonald’s: dla przykładu, w ostatnim tygodniu ocena pod względem „value for money” dla McDonald’s poprawiła się w grupie wiekowej 18-29 lat aż o 13 p.p., obserwujemy przy tym duży wzrost satysfakcji klientów. Mimo to nie zanotowano (jeszcze?) zwiększonego napływu nowych klientów (odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały).

Nie wszyscy konsumenci są zadowoleni

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.