Kantar: Konsumenci bardzo szybko reagują na doniesienia z rynku

Autor: dlahandlu.pl 22 grudnia 2020 14:47

Rok 2020 upłynął pod wpływem dużej zmienności w nastrojach konsumenckich. Konsumenci szybko i dynamicznie reagują zarówno na złe, jak i dobre wiadomości dochodzące zarówno z rynku, jak i od administracji państwowej - wynika z badań firmy Kantar.

Wyraźnie widać, że po załamaniu nastrojów zaraz po ogłoszeniu pandemii i wprowadzeniu restrykcji, następuje odbicie w okresie letnim, a następnie bardzo silny spadek na jesieni, w trakcie drugiej fali pandemii. Listopad, to miesiąc kiedy konsumenci, zaczynają odczuwać negatywne finansowe skutki pandemii. Nie dla wszystkich są one odczuwane jako wyraźnie bieżące problemy ekonomiczne, ale wpływają na ograniczenie planów konsumpcyjnych i źle wpływają na nastroje konsumenckie.

Początek grudnia to coraz bardziej optymistyczne informacje o skutecznych szczepionkach na koronawirusa oraz o wdrażaniu planów szczepień na świecie i w Polsce, co wpływa również na poprawę nastrojów. Jednak ostatnie dni przynoszą niepokojące informacje o nowych mutacjach wirusa, a także wprowadzane są drastyczne restrykcje w handlu i możliwościach przemieszczania się. Monitoring nastrojów, który realizowany jest w trybie dziennym wskazuje już na pierwsze negatywne reakcje - podaje Kantar.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6211
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,92

  • Śr

    5,66

  • Min

    3,55

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.