PARTNER PORTALU

Kantar: najcenniejsze marki świata zyskały w ciągu roku na wartości średnio o 42 proc.

Autor: PAP 21 czerwca 2021 22:52

Łączna wartość najcenniejszych marek sięgnęła 7,1 biliona dolarów, co stanowi równowartość połączonego PKB Francji i Niemiec - poinformowała firma badawcza Kantar. Zaznaczono, że w ciągu roku zyskały one na wartości średnio o ok. 42 proc.

Jak wynika z najnowszego rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ za rok 2021, najcenniejsze marki świata odnotowały rekordowy wzrost, a łączna wartość marek uwzględnionych w rankingu sięgnęła 7,1 biliona dolarów, co stanowi równowartość połączonego PKB Francji i Niemiec. Napisano, że wzrost o 42 proc., wynika z optymizmu konsumenckiego, który pojawił się dzięki dostępności szczepionek, pakietom pomocowym dla gospodarki i coraz lepszym prognozom dynamiki PKB.

Wskazano, że w pierwszej setce znalazło się aż 56 marek amerykańskich, a liderami rankingu są Amazon i Apple. Wyliczono, że każda z tych marek warta jest obecnie ponad pół biliona dol. Najszybciej rosnącą marką jest Tesla, która jednocześnie zdobyła laur najcenniejszej marki w świecie motoryzacji, zwiększając swoją wartość o 275 proc. rok do roku i osiągając wartość 42,6 mld dol.

Z informacji wynika, aż pięć marek zwiększyło swoją wartość ponad dwukrotnie. Są to: Pinduoduo, Meituan, Moutai i TikTok z Chin oraz amerykańska Tesla. Zaznaczono, że wartość całej listy rankingowej wzrosła za sprawą 69 marek, które od 2020 roku zwiększyły swoją wartość o co najmniej 5 proc., a także 13 debiutantów w tym gronie, wśród których znalazły się: Zoom, Nvidia i AMD oraz Spotify.

Na szczytach rankingu Kantar BrandZ - jak napisano - dominują marki technologiczne. Zaznaczono, że nowe technologie umożliwiły osiągnięcie znaczącego wzrostu również markom z innych branż, czego przykładem jest Gucci, który umiejętnie wykorzystał siłę TikToka w czasie pandemii, a także Domino's, czyli marka, która skorzystała na połączeniu usług online i dostaw jedzenia. "Na chwilę obecną wartość 10 najcenniejszych marek ocenia się na 3,3 biliona dol., podczas gdy pierwsza dziesiątka w 2011 roku byłą warta 800 mld dol. " - czytamy. Wyliczono, że w 2021 roku marki amerykańskie zwiększyły swoją wartość średnio o 46 proc. w ujęciu rok do roku, co - jak czytamy - oznacza, że na Stany Zjednoczone przypada obecnie 74 proc. łącznej wartości Top 100, mimo że udział tego kraju w globalnym PKB wynosi zaledwie 24 proc.

Wskazano też, że Chiny umocniły swoją przewagę nad Europą. Udział marek chińskich wzrósł z 11 proc. wartości Top 100 rankingu w 2011 roku do 14 proc. w tym roku. Z kolei na marki europejskie przypada obecnie 8 proc. wartości rankingu, podczas gdy w 2011 roku było to 20 proc.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.