Kantar: Sprzedaż produktów spożywczych w Wielkiej Brytanii nadal rośnie dwucyfrowo

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 15 września 2020 15:38

Według danych firmy Kantar, w okresie 12 tygodni zakończonych 6 września, sprzedaż artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii wzrosła o 10,8 proc. Był to piąty miesiąc, w którym odnotowano dwucyfrowy wzrost, jednak nastąpiło spowolnienie w porównaniu z 14,4 proc. wzrostem odnotowanym w poprzednim okresie sprawozdawczym – informuje IGD Retail Analysis.

- Wzrost online jest nadal wysoki, a sprzedaż wzrosła o 77% w ciągu ostatnich czterech tygodni. Kanał ten stanowił 12,5% całkowitej sprzedaży, co oznacza spadek udziału z 13,5% z poprzednich czterech tygodni – czytamy w analizie IGD.

Najszybciej rozwijającym się sprzedawcą detalicznym pozostała sieć Ocado, ze wzrostem sprzedaży o 41,2%. Jego udział w rynku zmniejszył się jednak z 1,8% do 1,7%. - Okres ten był szczególnie ważny dla Ocado, ponieważ rozpoczęło współpracę z M&S , co oznacza, że ​​po raz pierwszy klienci mogą kupować cały asortyment M&S ​​online. Spółka joint venture obsługuje obecnie 74% populacji Wielkiej Brytanii – piszą analitycy IGD.

Ponieważ kupujący częściej korzystali z dyskontów w tym okresie, zarówno Aldi, jak i Lidl zwiększyły udział w rynku o 0,1 punktu procentowego, zwiększając łączny udział do 14%.

- Obaj detaliści nadal rozwijają swoje oferty. W kwietniu przyjrzeliśmy się, jak pandemia może wpłynąć na przyszłość kanału, spodziewając się, że dyskonty stworzą silniejszą ofertę e-commerce. W tym tygodniu nastąpił kolejny krok w tym kierunku, ponieważ Aldi uruchomił wersję próbną Click & Collect dla pracowników jednego sklepu. Powiedzieliśmy również, że spodziewamy się, że dyskonty wprowadzą nowe rozwiązania cyfrowe i płatnicze, co widzieliśmy, gdy Lidl wprowadził aplikację Lidl Plus w Wielkiej Brytanii na początku września – przypominają analitycy IGD.

Wśród tzw. Wielkiej Czwórki najszybciej rozwijał się Morrisons (wzrost o 12,9%), dzięki dobrym wynikom online. 

- Morrisons wprowadził nowe obniżki cen na 400 liniach. Asda zainwestowała 100 milionów funtów by obniżyć ceny tysięcy produktów. Natomiast w marcu rozpoczęło się dopasowania cenowego Tesco do Aldi . Spodziewamy się, że retailerzy nadal będą koncentrować się na niskich cenach – czytamy w analizie IGD.

Według danych Kantar, w okresie 12 tygodni zakończonych 6 września sprzedaż największej sieci w Wielkiej Brytanii, Tesco wzrosła rdr o 10,5 proc. Siec utrzymała udział w rynku na poziomie 26,8 proc. Drugi w kolejności Sainsbury's ma 14,9 proc. udziału w rynku, po wzroście sprzedaży rdr o 8 proc. Asda wzrosła o 6,3 proc., jednak jej udział spadł do 14,5 proc. Udział sieci Morrisons w brytyjskim rynku wzrósł do 10,1 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,65

  • Min

    3,03

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.