Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Kantar: Supermarkety będą tracić na rzecz dyskontów i e-commerce

Eksperci z Kantar Worldpanel Winning Omnichannel przewidują, że w ciągu 5 lat udział marketów w sprzedaży FMCG będzie spadał na rzecz dyskontów. - Przed szereg wychodzi „nowa gwardia”: e-commerce i dyskonty, pożerające handel wielkopowierzchniowy dzięki obietnicom wygody i niskich cen – mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.
Reklama

Eksperci przewidują, że w ujęciu makro sprzedaż detaliczna produktów FMCG w super- i hipermarketach będzie w długofalowej perspektywie stopniowo spadać. Choć głównym beneficjentem tych zmian ma być handel internetowy, pozycję umocnią też dyskonty i formaty tradycyjne. Duże sieci marketów starają się temu przeciwdziałać, eksperymentując z modyfikacjami konceptu.

Jak wynika z rocznego raportu Kantar Worldpanel Winning Omnichannel na temat kanałów sprzedaży FMCG, światowa wartość handlu tego typu produktami w super- i hipermarketach wzrosła r/r o zaledwie 0,7 proc., podczas gdy online i w dyskontach zwiększyła się - odpowiednio - o 26 i 5,1 proc. W ujęciu całościowym udział marketów w rynku spadł w związku z tym z 53,2 do 52 proc. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne pięć lat i w 2021 detaliczne sklepy wielkopowierzchniowe z szerokim asortymentem będą odpowiedzialne w skali globu za mniej niż połowę handlu FMCG. – Kanały, które od lat dominowały w sektorze FMCG są w odwrocie - mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.  Co ciekawe, z zawieruchy obronną ręką wyjść mają sklepy convenience oraz tradycyjne – utrzymają swój dotychczasowy udział w rynku. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.