PARTNER PORTALU

Kantar: W pandemii zyskały duże marki spożywcze

www.portalspozywczy.pl 1 lipca 2021 17:11

Kantar: W pandemii zyskały duże marki spożywcze Pepsi wśród najbardziej wartościowych marek, fot. Ja San Miguel on Unsplash

Podczas pandemii duże, klasyczne marki żywności i napojów odzyskały swój urok. Konsumenci szukali smaków, które znają, a producenci włożyli wiele wysiłku, by zaadaptować się do nowych realiów - wynika z raportu Kantar BrandZ 2021.

Najbardziej wartościowe marki żywności i napojów

1. Coca-Cola - 74,8 mld dolarów

2. Red Bull - 14,9 mld dolarów

3. Yili - 14,6 mld dolarów

4. Haitian - 14,5 mld dolarów

5. Pepsi - 13,7 mld dolarów

6. Diet Coke - 12,8 mld dolarów

7. Lay's - 10,4 mld dolarów

8. Nespresso - 10,4 mld dolarów

9. Lipton - 9,9 mld dolarów

10. Nescafe - 9,1 mld dolarów

11. Kinder - 8,9 mld dolarów

12. Mengniu - 8,4 mld dolarów

13. Lindt - 8,1 mld dolarów

14. Monster - 7,5 mld dolarów

15. Fanta - 7,1 mld dolarów

16. Tropicana - 7,1 mld dolarów

17. Oreo - 6,4 mld dolarów

18. Sprite - 6,2 mld dolarów

19. Shuanghui - 5,6 mld dolarów

20. Gatorade - 5,5 mld dolarów

Całkowita wartość marek z czołowej 20 rynku spożywczego to 256 mld dolarów.

W podkategorii "żywność i napoje" brano pod uwagę marki bezalkoholowych napojów gotowych do spożycia, jak gazowane napoje bezalkoholowe, soki, woda butelkowana oraz napoje funkcjonalne, a także kategorie: kawa i herbata (gorąca i mrożona), żywność pakowana, przekąski, posiłki i marki kulinarne, produkty mleczne i słodycze.

Jak piszą autorzy raportu w komentarzu, w dobie pandemii zakupy spożywcze i domowa konsumpcja stały się ważniejsze niż kiedykolwiek, napędzając 12-procentowy globalny wzrost wartości sprzedaży artykułów spożywczych rok do roku, co potwierdzają dane z I kwartału 2021. 

Analitycy podkreślają, że w dobie pandemii "blat kuchenny stał się nową kawiarnią". Sprzedaż napojów przeznaczonych do spożycia w domu wzrosła o 10 proc., podczas gdy formaty "on the go", convenience czy "imprezowe" stały się mniej użyteczne dla konsumentów.

W świetle powyższych danych nie dziwi, że wzrost wartości zaliczyło tak wiele topowych marek napojów. W poprzednich latach duży wzrost notowały niewielkie, nowo powstające marki produkujące w niewielkich partiach, często na rynek lokalny. Jednak podczas pandemii duże marki odzyskały swój urok.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,54

  • Śr

    4,89

  • Min

    4,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.