PARTNER PORTALU

Kaufland mocno inwestuje w reklamę. Lidl wydaje najwięcej

Autor: wirtualnemedia.pl 21 maja 2018 10:22

W I kwartale br. wydatki reklamowe spożywczych sieci handlowych wzrosły rok do roku o niecałe 13 proc. Nakłady na reklamy w radiu zbliżają się do tych w telewizji, natomiast maleją wydatki w prasie i na outdoorze. Najwięcej wydaje Lidl Polska, a procentowo najwyższy wzrost nakładów zanotował Kaufland - podały wirtualnemedia.pl

Spożywcze sieci handlowe w minionym kwartale przeznaczyły na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) br. 409,4 mln zł, czyli 12,6 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Właściciele sieci sklepów, podobnie jak przed rokiem, najwięcej wydali na reklamy w telewizji - 192,4 mln zł. Zwiększyli je w porównaniu do roku ub. o 12,6 proc. Drugim najchętniej wybieranym kanałem komunikacji było radio, na które przeznaczono 186,8 mln zł. To 19,2 proc. więcej niż rok temu. Różnica między wydatkami na telewizję i radio zmalała w skali roku z 14,1 mln zł do 5,6 mln zł. W innych kanałach komunikacji sieci handlowe inwestują już znacznie mniej. Na reklamę outdoorową przeznaczyli w tym roku 13,8 mln zł, czyli 17,9 proc. mniej niż przed rokiem. Magazyny zarobiły na ich reklamach nieco ponad 9 mln zł (spadek o 35,2 proc.), a dzienniki - 3,7 mln zł (11,3 proc. mniej w skali roku). Na reklamy w kinach sieci handlowe wydały w tym roku 2,7 mln zł, a na indoor - 904,2 tys. zł.

Liderem wydatków reklamowych wśród spożywczych sieci handlowych jest Lidl Polska, który zwiększył wydatki rok do roku o 16,8 proc. - z 145,6 mln zł do 170,1 mln zł. Ten detalista inwestuje we wsparcie marki w mediach tyle co trzech kolejnych reklamodawców w tej branży łącznie. Wicelider rankingu, Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci Biedronka) przeznaczył na reklamy w mediach 75,4 mln zł (wzrost o 20,9 proc.), a trzeci pod tym względem Kaufland zwiększył wydatki o 55 proc., do 47,4 mln zł. Kaufland na początku marca br. rozpoczął nową kampanię pod hasłem „Spotkajmy się przy ladzie”. Media na reklamach Carrefour Polska zarobiły 41,3 mln zł (10,3 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ub.r.), a na reklamach Tesco Polska - 22,5 mln zł (4,2 proc. więcej niż rok temu).

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,22

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.