PARTNER PORTALU

Kaufland osiągnął 11 mld zł przychodów ze sprzedaży

Autor: MW, dlahandlu.pl 20 lipca 2021 10:49

Kaufland osiągnął 11 mld zł przychodów ze sprzedaży W mionym roku obrotowym Kaufland przeznaczył na inwestycje w Polsce 500 mln zł, fot. mat. pras.

Miniony rok obrotowy, mimo trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej, był dla sieci Kaufland dobry pod względem przychodów ze sprzedaży. Wypracowanie 11 mld zł ze sprzedaży było możliwe dzięki realizowanej strategii ekspansji marki, a także umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności związane z epidemią COVID-19- podaje detalista.

W minionym roku obrotowym detalista zapłacił blisko 770 mln zł podatków, opłat i innych danin, w tym ok. 100 mln zł podatku CIT odprowadzonego przez wspólników. Pandemia nie zahamowała również procesów inwestycyjnych – w podanym okresie Kaufland przeznaczył na rozwój w Polsce ponad pół mld zł. Firma nie wstrzymała również procesów rekrutacyjnych, zatrudniając w 2020 roku ponad 2 600 osób.

Klucz do sukcesu

– Mimo niesprzyjających warunków społeczno-gospodarczych kontynuowaliśmy przyjętą strategię, otwierając kolejne sklepy oraz modernizując już istniejące, aby zagwarantować klientom maksymalny komfort zakupów. Skupiliśmy się również na rozwoju konceptu one-stop-shopping, który w czasie pandemii szczególnie zyskał na znaczeniu. Osoby odwiedzające nasze placówki mogą nie tylko wybierać spośród kilkunastu tysięcy produktów oferowanych przez naszą sieć, ale także korzystać z  usług najemców naszych pasaży. W związku z rosnącą popularnością zakupów online umożliwiliśmy w całej sieci Kaufland nadawanie oraz odbiór paczki przy okazji wizyty w naszych sklepach – mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska

Umiejętność adaptacji

Kaufland zadbał o rozwój cyfrowych rozwiązań zarówno w kontekście sklepów stacjonarnych, jak i sprzedaży w kanale e-commerce. W związku z rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych detalista zamontował kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach, dzięki czemu z możliwości bezkontaktowej obsługi mogą już korzystać klienci ponad 120 placówek Kaufland. Sieć wspólnie z Paybackiem wdrożyła również nową funkcję geolokalizacji na urządzeniach mobilnych, dzięki której klienci w prosty sposób zyskują informacje o aktualnych promocjach bezpośrednio w sklepie. We wszystkich marketach pojawiły się również specjalne terminale, z pomocą których można zarejestrować kartę, aktywować kupony umożliwiające zbieranie dodatkowych punktów oraz sprawdzić saldo punktów dostępnych na koncie.

Kaufland otworzył się również na rozwiązania z zakresu e-commerce, umożliwiając klientom zdalną rezerwację produktów za pośrednictwem click & collect. Dzięki współpracy z Everli w ponad 30 miastach można także zakupić produkty sieci z dostawą do domu.

Kaufland pracował również nad rozwojem asortymentu odpowiadającego aktualnym trendom. W związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów zdrowym odżywianiem detalista w każdym markecie utworzył specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, oferując w nich produkty dla osób o specjalnych wymaganiach w zakresie diety. Sieć rozszerzyła także asortyment marek własnych o kolejne produkty wegańskie i wegetariańskie marki K-take it veggie, produkty ekologiczne marki K-Bio, a także artykuły pochodzące od polskich dostawców marki K-Stąd Takie Dobre!.

Kaufland w Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • POKODWON 2021-07-21 16:09:10

    Co mnie obchodzi ile Kaufland zarobił? Bardziej mnie obchodzi to ile firm polskich padło w tym czasie nievwytrztmujac konkurencji z dotowanym przez unię molohem

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9504
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.