Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton rocznie

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2021 14:50

Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton rocznie Kaufland redukuje plastik, fot. mat. pras.

– Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie ochroną środowiska i chcą być bardziej ekologiczni również podczas zakupów. Według najnowszych badań ponad 60 proc. Polaków stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik. W odpowiedzi na ten trend zrezygnowaliśmy między innymi z dotychczasowych plastikowych opakowań na pączki, pakując je w papierowe torebki. Coraz większą popularnością cieszą się też wielorazowe torby na zakupy. W naszej sieci foliówki w strefie kas zastąpiono torbami wielokrotnego użytku. Tym samym udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton rocznie – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Kaufland zaproponował również swoim klientom specjalne woreczki na owoce i warzywa, które – raz zakupione – można wielokrotnie używać, a jeżeli zajdzie potrzeba – również wyprać. Korzystanie z worków na owoce i warzywa zamiast foliówek pozwala zredukować zużycie plastiku o ponad 400 ton rocznie. Dodatkowo od 2015 roku w sklepach Kaufland warzywa i owoce są transportowane i eksponowane w skrzynkach wielokrotnego użytku EPS. Podjęcie tej decyzji, w ciągu pięciu lat, zaowocowało ograniczeniem zużycia plastiku o ponad 6 tysięcy ton oraz kartonu o ponad 8 tysięcy ton.

Sieć minimalizuje wykorzystanie plastiku w opakowaniach produktów marek własnych. W ramach ich optymalizacji zrezygnowano m.in. z plastikowego wieczka w kubeczkach z kawą mrożoną i napojami mlecznymi K-to go. Sukcesywnie wzrasta również wykorzystanie recyklatu w opakowaniach marek własnych sieci. Surowiec z recyklingu stanowi np. 50% butelki oleju słonecznikowego K-Classic czy też 60% opakowania na płyn do czyszczenia szyb tej samej marki. Aby zwiększyć przydatność plastiku do recyklingu, Kaufland eliminuje kolor czarny w opakowaniach marek własnych, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów, w wyniku czego do recyklingu trafia mniej plastiku. Zgodnie z założeniami strategii Reset Plastic do 2025 roku zużycie plastiku w Grupie Schwarz, do której należy Kaufland, zostanie zredukowane co najmniej o 20%, a 100% opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8281

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,16

  • Śr

    17,50

  • Min

    13,56

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.