PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?

Autor: dlahandlu.pl 5 grudnia 2019 11:06

Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem? fot. materiały prasowe

5 grudnia został otwarty nowy market sieci Kaufland w Zielonej Górze. Sklep położony jest przy ulicy Lwowskiej 2, na terenie po dawnej hali Estrada i jest częścią galerii handlowej o tej samej nazwie. W nowym sklepie sieć zainstalowała specjalny butelkomat.

Nowy Kaufland w Zielonej Górze jest już 213 obiektem tej sieci w Polsce. Powierzchnia sprzedażowa marketu wynosi prawie 2000 mkw. Obiekt wyposażono m.in. w energooszczędne oświetlenie LED a także technologię odzysku ciepła odpadowego, która pozwala na znaczącą redukcję emisji gazów cieplarnianych. System zarządzania energią w sieci Kaufland jest w pełni zautomatyzowany i oparty na międzynarodowym standardzie ISO 50001.

W sklepie klienci mogą bezpłatnie korzystać z Wi-Fi. Obiekt utrzymany jest w jasnej i nowoczesnej kolorystyce, według najnowszego konceptu architektonicznego. Wszelkie informacje i promocje wyświetlane są na nowoczesnych ekranach Digital Signage, czyli cyfrowych nośnikach informacji.

Klienci, którzy zdecydują się na przyjazd samochodem, mogą skorzystać z parkingu z ponad 200 miejscami postojowymi.

Co więcej w sklepie dostępny jest także specjalny butelkomat. Klienci, przy okazji zakupów mogą zwrócić do automatu zużyte szklane butelki, za które otrzymają bon o wartości kaucji za zwrócone butelki – do wykorzystania w markecie. Takie rozwiązania funkcjonują już w niektórych sklepach Kaufland.

Przypomnijmy, że Lidl, który należy do tego samego właściciela co Kaufalnd (Grupa Schwarz) ma tego typu urządzenia w Niemczech, ale na razie nie będzie ich instalował w Polsce. Sieć nie wyklucza jednak, że w przyszłości wprowadzi takie rozwiązania.

- Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego decyzje związane z opakowaniami, w tym zwłaszcza z plastikiem, należą aktualnie do najważniejszych zmian wokół asortymentu produktów spożywczych oraz przemysłowych. Obecnie nie posiadamy systemu kaucyjnego typu butelkomaty, jednak nie wykluczamy, że w przyszłości w ramach naszych zobowiązań dotyczących ograniczenia zużycia plastiku, wprowadzimy takie rozwiązanie - informowało nas parę miesięcy temu biuro prasowe.

Market w Zielonej Górze będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-22:00 oraz w niedziele handlowe w godzinach 8:00-21:00.

W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 213 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sieci Kaufland liczy średnio ponad 15 000 produktów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • Jlasd 2019-12-05 21:48:53

    Tylko żeby za butelki dawali bony rabatowe na zakupy . Kupiłeś tam Prosi czy Colę to za oddanie opakowania parę groszy rabatu na zakupy . Wtedy to ma sens .

  • kknd 2019-12-05 14:29:43

    w latach 90 nie było przymusu, a skupy były

    surowiec tj. szkło miało wartość

  • strauss 2019-12-05 13:42:24

    Po co, skoro żaden przepis im nie nakazuje sprzedawać napojów w opakowaniach zwrotnych. Tak jak i Biedronce. O środowisku miło jest pogadać, ale jak nie ma odpowiedniego prawa lub przymusu ekonomicznego, to nikt niczego nie zrobi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.