Kaufland zredukuje zużycie plastiku

Grupa Schwarz, do której obok Kauflandu należy Lidl, wystartowała z kompleksową i szeroką kampanią poświęconą ograniczeniu używania plastikowych opakowań, zwiększenia liczby opakowań biodegradowalnych i stosowania opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tych założeń we wszystkich krajach, w których działa Kaufland, zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi, a do końca 2019 roku wybrane artykuły z tworzywa sztucznego zostaną wycofane.
– W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko – mówi Krzysztof Szponder, członek zarządu i szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska.
Ogólne zużycie opakowań zostanie znacznie zredukowane lub ograniczone tam gdzie to możliwe, w całej sieci Kaufland. Do artykułów, które pod koniec roku 2019 zostaną wycofane, należą np. patyczki do uszu z tworzywa sztucznego. We wszystkich krajach zostaną one zastąpione rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. To samo dotyczy plastikowych słomek oraz jednorazowych naczyń marek własnych. W przypadku tych ostatnich, obok przyjaznych środowisku tekturowych naczyń, w asortymencie pojawi się więcej naczyń wielokrotnego użytku. Już w roku 2013 Kaufland zobowiązał się, by przy kosmetykach i produktach do pielęgnacji ciała, a także środkach piorących i czyszczących należących do marek własnych zrezygnować z granulek z mikroplastiku.
Przeczytaj także:
Kaufland zwraca uwagę na kwestię recyklingu w ramach współpracy z dostawcami zarówno marek własnych, jak i pozostałych producentów, poszukując nowych rozwiązań zwiększających udział recyklatów w opakowaniach oraz inwestując w rozwój innowacyjnych alternatyw dla opakowań.
Poza konkretnymi rozwiązaniami, Kaufland zamierza także prowadzić działania informacyjne, aby zwrócić uwagę najbliższego otoczenia na zjawisko recyklingu i odpadów. Działania te zostały zapoczątkowane umieszczeniem w sklepach kontenerów, do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, a w punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.
Przeczytaj także:
W ramach kompleksowej strategii 360 stopni dot. plastiku Grupa Schwarz wdraża na całym świecie rozwiązania, które mają na celu redukcję użycia plastiku oraz zastosowanie obiegu zamkniętego.
Kaufland jest międzynarodowym przedsiębiorstwem z branży handlu detalicznego. Sieć posiada ok. 1270 sklepów i zatrudnia ok. 140 000 pracowników w 7 krajach w Europie. W Polsce sieć posiada 208 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 12:08 Młodzi konsumenci chcą kupować zrównoważone produkty, o ile nie są droższe
- 12:07 Karuzela Inowrocław z pozwoleniem na budowę
- 12:02 Mix orkiszowy Rolnik
- 11:45 Biedronka przystosowuje swoje struktury dla lokalnych producentów warzyw i...
- 11:36 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 11:30 Co trzecia marka luksusowa to producent ubrań lub butów
- 11:08 Ważne zezwolenia na pobyt w Polsce posiada prawie 460 tys. cudzoziemców
- 11:03 W pandemii wzrosło zainteresowanie winem
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Auchan Polska z 10 sklepami franczyzowymi, plany mówiły o 300 placówkach
-
Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
4 Design Days Pre-Opening Online już dziś i jutro
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służewiec), Bełdan, 48.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Stanisława Dubois, 62.36 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Józefa Rostafińskiego, 35.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Stegny), Egejska, 63.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.