PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Kawa i ciacho z Biedronki, książka z Ruchu, sklepy bezobsługowe - nowe koncepty handlowe na polskim rynku

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2019 12:11

Kawa i ciacho z Biedronki, książka z Ruchu, sklepy bezobsługowe - nowe koncepty handlowe na polskim rynku Fot. Shutterstock.com

W dobie konsumenta 4.0 handel musi i chce zaskakiwać klientów. Już w ubiegłym roku detaliści mocno pracowali na to, aby nas zadziwić – dyskonty wprowadziły nową jakość (ANiKO Aldiego, Biedronka 2.0, Netto 3.0), Żabka postawiła na technologiczny sklep jutra, a Bio Family Supermarket sprawił niespodziankę bezobsługowym sklepem z żywnością ekologiczną. W tym roku handel także nie próżnował. Bierzemy pod lupę nowe koncepty A.D. 2019.

Mocne uderzenie Carrefoura

Na początku grudnia Carrefour uruchomił pierwszy sklep w formacie samoobsługowym. Punkt jest zlokalizowany na warszawskiej Białołęce, przy ul. Światowida 18 i oferuje w formule 24 /7 170 referencji. Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, ale również artykuły świeże, produkty wymagające przechowywania w lodówce, towary pierwszej potrzeby, dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne oraz karmy dla zwierząt, a także produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus.

Jak to działa? Maszyny vendingowe są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy - lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach.

To nie jedyna nowość od Carrefoura w tym roku. Jesienią, przy ul. Marszałkowskiej 87 w Warszawie ruszył pierwszy sklep sieci w formacie BIO. Oferuje on 2500 produktów, z czego 80 proc. to produkty bio, pozostałe zaś to produkty dietetyczne i prozdrowotne: bezglutenowe, bezlaktozowe i wegańskie.
Sklep ma 153 mkw. Jest tu także kącik kawowy o pow. 27 mkw. W sklepie dostępna jest strefa „Food to Go”.

Francuski detalista powoli rozwija w naszym kraju dyskontowy format Supeco. Trzeci taki sklep ruszył ostatnio w Gostyniu, gdzie wcześniej działał w formule supermarketu. To połączenie dyskontu i hurtowni, który skierowany jest do klientów indywidualnych, jak również do szeroko rozumianego małego biznesu – właścicieli sklepów oraz firm z segmentu HoReCa.

Dyskontów czar

Nowy koncept nawiązujący do dyskontu zaprezentowała także sieć Stokrotka. Stokrotka Optima ma dedykowaną identyfikację wizualną, co jednak warte podkreślenia, elementy charakterystyczne dla sieci zostały zachowane. Pierwsze sklepy w tej formule zostały uruchomione jako sklepy własne. Powierzchniowo są zbliżone do supermarketów sieci. Różnią się natomiast asortymentem oraz polityką cenową.


KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6709
Ilość aktualnych ofert: 432814

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    8,28

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.