PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Kawa i ciacho z Biedronki, książka z Ruchu, sklepy bezobsługowe - nowe koncepty handlowe na polskim rynku

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2019 12:11

Kawa i ciacho z Biedronki, książka z Ruchu, sklepy bezobsługowe - nowe koncepty handlowe na polskim rynku Fot. Shutterstock.com

W dobie konsumenta 4.0 handel musi i chce zaskakiwać klientów. Już w ubiegłym roku detaliści mocno pracowali na to, aby nas zadziwić – dyskonty wprowadziły nową jakość (ANiKO Aldiego, Biedronka 2.0, Netto 3.0), Żabka postawiła na technologiczny sklep jutra, a Bio Family Supermarket sprawił niespodziankę bezobsługowym sklepem z żywnością ekologiczną. W tym roku handel także nie próżnował. Bierzemy pod lupę nowe koncepty A.D. 2019.

Biedronka pochwaliła się z kolei najnowocześniejszą placówką w kraju. Sklep znajduje się na warszawskiej Białołęce, przy ul. Modlińskiej 347. Wyróżniają go proekologiczne rozwiązania technologiczne – m.in. panele fotowoltaiczne, stacja ładowania pojazdów elektrycznych, czy komunikacja marketingowa w sklepie na ekranach LCD zamiast papieru. Będzie to również pierwsza Biedronka w Polsce, w której ruszy samoobsługowy kącik „Kawa i Ciacho”, oferujący szybkie zakupy kawy i dań lunchowych, oraz darmowe wi-fi dla klientów.

Część z tych rozwiązań będzie wprowadzana do kolejnych nowo otwieranych i modernizowanych placówek Biedronki. Testy poszczególnych rozwiązań potrwają co najmniej kilka miesięcy. Potem sieć będzie decydować o ich dalszym rozwoju w innych lokalizacjach. Obecnie stosowanym standardowo layoutem sieci jest ten zaprezentowany w połowie maja 2019 roku w Galerii Młociny.

Lidl systematycznie modernizuje swoje obiekty, a w tym roku dodatkowo postawił na nowe przedsięwzięcie. Pod koniec października, po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję”, dyskonter we wszystkich swoich wprowadził specjalnie oznaczone półki z produktami, których jedyną „wadą” jest zbliżający się termin ważności. Co znajdziemy w strefie „Kupuję, nie marnuję”? O 50 proc. przecenione zostanie świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia.

Innowacyjny Poznań

W ubiegłym roku w Poznaniu wystartował Bio Family Supermarket. Sieć jako pierwsza w naszym kraju wdrożyła koncept bezobsługowego sklepu. Usługa Open 24/7 (specjalna karta, dzięki której można samodzielnie wejść do sklepu i robić zakupy bez obecności obsługi) umożliwia klientom robienie codziennych zakupów przez 365 dni w roku - także w nocy, święta i wszystkie niedziele wolne od handlu.

W tym roku w Poznaniu zadebiutowała z kolei sieć Take&Go, rozwijana przez Surge Cloud. W sklepach Take&GO, klient nie będzie musiał samodzielnie kasować produktów, zrobi to za niego specjalny system zintegrowany z dedykowaną aplikacją w smartfonie.
Sieć stawia na asortyment spożywczy, szeroką ofertę dań gotowych, soki bez konserwantów, krojone owoce oraz kawę. Nie będzie prowadzona sprzedaż alkoholu oraz papierosów.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6185
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.