Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

KE: Guess stosował geoblokowanie i zawyżał ceny o 5-10 proc.

Amerykańska firma odzieżowa Guess została ukarana przez Komisję Europejską kwotą ponad 39,8 mln euro za stosowanie zabronionych mechanizmów geoblokowania doprowadzając do zawyżania cen na wybranych rynkach o 5 do 10 proc. - podały wirtualnenmedia.pl
Reklama

Komisja Europejska podjęła internwencję w czerwcu 2017 r. na podstawie przepisów o uczciwej konkurencji na obszarze wspólnoty. Okazało się m.in. że Guess wymagał od swoich partnerów pozwoleń w oferowaniu produktów pod marką Guess, nie mogli oni także sprzedawać tych towarów poza ściśle określonym rynkiem. Na rynkach środkowej i wschodniej Europy ceny były o 5 do 10 proc. wyższe niż w innych krajach wspólnoty. Dotyczyło to terenu Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Rumunii, Słowacji, Słowenii oraz Polski. Amerykańska marka współpracowała z Unią w trakcie prowadzonego dochodzenia, dlatego ostateczna wysokość kary została zredukowana o 50 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum