Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

KE ujawnia niewykorzystany potencjał rynku e-commerce

W ostatnich latach wartość europejskiego rynku e-commerce znacząco wzrosła, przekraczając w 2014 roku granicę 426,8 miliardów euro. Tegoroczne dane Komisji Europejskiej dowodzą jednak, że wciąż istnieje wiele obszarów, które nie są wystarczająco rozwinięte – w tym m.in. europejski rynek usług cross border.
Reklama

Jak wynika z raportu, aż 61% konsumentów czuje się pewniej robiąc zakupy online na terenie własnego kraju niż w jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej. Zmiany widoczne są również w odniesieniu do wydatków przeznaczanych na zakupy dokonywane w sieci. W Polsce aż jedna czwarta internautów deklaruje, że w kolejnym roku przeznaczy na zakupy w sieci więcej niż do tej pory.

- Globalny rynek e-commerce rośnie w dwucyfrowym tempie i nie jest to żadnym zaskoczeniem. Równolegle zmianom ulegają także postawy i wymagania konsumentów oraz graczy reprezentujących sektor handlu internetowego. Dane Komisji Europejskiej, zgodnie z którymi aż 61% konsumentów obawia się dokonywania zakupów online na terenie obcego kraju, wskazują, jak istotną rolę odgrywają przyzwyczajenia. Zrozumienie tych potrzeb, uświadomienie e-konsumentom korzyści płynących z handlu transgranicznego, a przede wszystkim zapewnienie efektywnych usług logistycznych w tym zakresie z pewnością pozwoli najlepszym rosnąć dużo szybciej niż wskazuje na to dynamika rozwoju e-commerce - komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum