Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ken Towle o zmianach czekających Tesco Polska

Na temat sytuacji sieci Tesco w Polsce i regionie, a także wyzwaniach stojących przed branżą handlową w najbliższych miesiącach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ken Towle, dyrektor zarządzający Grupy Tesco na Europę Centralną i Wschodnią.
Reklama
Jak wygląda sytuacja firmy Tesco w Polsce i regionie, gdy na rynku mamy niezwykle ostrą konkurencję o konsumenta i jego portfel?

Od ponad dwóch lat obserwuję polski rynek i Polaków. Muszę powiedzieć, że Polacy to bardzo dobrzy i świadomi konsumenci. Dostrzegają różnice między ofertami działających na rynku sieci handlowych. Dokonują przemyślanych wyborów dotyczących tego w jakim sklepie chcą robić zakupy. Ważna dla nich jest nie tylko niska cena, ale także jakość i świeżość oferowanych produktów oraz to gdzie zostały wyprodukowane. Niezwykle istotne jest także otoczenie i doświadczenie zakupowe oraz jakość obsługi, jaką są w stanie zagwarantować operatorzy.

Spędziłem wiele godzin w sklepach Tesco w Polsce i regionie, dyskutując z kolegami na temat uwarunkowań i konkurencyjności lokalnego rynku. Sądzę, że polski oddział Tesco robi naprawdę dobrą robotę dla konsumentów. Jednocześnie wiemy co możemy zrobić lepiej. Mamy jasny plan dotyczący tego jak jeszcze możemy poprawić nasze usługi i ofertę skierowana do konsumenta. Nasz zespół w Polsce jest naprawdę świetny i jest skupiony na tym, aby krok po kroku poprawiać biznes.

Jakie są największe wyzwania stojące przed Tesco w Polsce?

Dla wszystkich sieci handlowych wyzwania na rynku są podobne, czyli muszą lepiej niż pozostali konkurencji na rynku wykonywać swoją „robotę", dostarczając konsumentom lepszą i bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę. Jeśli będą to potrafili, to zostaną nagrodzeni przez klientów, jeśli nie to nagrodę otrzyma konkurencja. To co najważniejsze to skoncentrowanie się na kliencie. Konkurencja to coś dobrego, to rzecz bardzo naturalna, to świetna droga, aby lepiej poznać potrzeby konsumentów.

W brytyjskiej centrali Tesco zachodzą w ostatnim czasie istotne zmiany. Ogłoszono nowy plan naprawczy, doszło do dużych zmian personalnych. Jak to wpłynie na Tesco w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

To czego nauczyło mnie życie, to że zmiana jest nieunikniona. Świat się zmienia nieustannie, zmienia się życie, zmienia się rynek oraz konsumenci. Najważniejsze dla Tesco w Polsce i regionie, ale także w Wielkiej Brytanii, to skoncentrować się na kliencie i jego potrzebach. Musimy jeszcze mocniej pracować nad tym, aby wychodząc z naszych sklepów był zadowolony i chciał do nich wracać. Cały czas analizujemy i badamy potrzeby klientów, wiemy jak będą wyglądały ich potrzeby w przyszłości, wiemy także co musimy zrobić dzisiaj. Nie chciałbym spekulować na temat ewentualnych większych zmian. Wprowadzimy je gdy zostaną odpowiednio przygotowane. W międzyczasie musimy być skupieni na tym, co możemy zrobić dla konsumenta już teraz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.