Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

KER: Reklama szczoteczek Oral B wykorzystuje niewiedzę konsumentów

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że internetowa reklama elektrycznych szczoteczek Oral B (Procter & Gamble) jest niezgodna z kodeksem etyki i wykorzystuje brak wiedzy konsumentów - podał Press.pl
Reklama
Zdaniem autora skargi wprowadza ona konsumentów w błąd, ponieważ podaje nieprawdziwe dane. "Nikt nie jest w stanie wykonać przy ręcznym szczotkowaniu zębów 10 ruchów na sekundę, o których to mówi reklama". Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na zarzuty, uznając je za bezzasadne. Procter & Gamble podkreślała, że jednym z jej priorytetów są etyczne działania. Zdaniem firmy reklama nie wprowadza w błąd, a informacja zakwestionowana przez konsumenta oparta jest na zewnętrznych badaniach przeprowadzonych przez niezależny autorytet. "W reklamie wskazanej przez Radę Reklamy jako będącej przedmiotem skargi konsumenckiej znajduje się informacja, że szczoteczka manualna może wykonać 600 ruchów na minutę. Twierdzenie to jest oparte na wnioskach badań znanego w tej dziedzinie autorytetu prof. dr Joachima Klimka. Natomiast zarzut zawarty w skardze nie został poparty jakimkolwiek badaniem, chociażby uprawdopodabniającym jego zasadność" - tłumaczą przedstawiciele firmy. Zespół orzekający dopatrzył się jednak naruszenia kodeksu. KER wzięła pod uwagę, że reklama informuje o konkretnej liczbie ruchów szczoteczką manualną, natomiast wyjaśnienia przekazane przez Procter & Gamble nie zawierają dokładnej informacji, że wykonywanych jest 600 ruchów na minutę. KER uznała również, że w reklamie powinny zostać wprowadzone zmiany, ponieważ nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.