Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

KER: Reklamy Zbój Energy Drink przedmiotowo traktują kobiety

Wykorzystanie w materiałach promocyjnych napoju energetycznego Zbój Energy Drink (MR Corp.) wizerunku kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwagę jej fabułę świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. Dlatego też ich emisja powinna być natychmiast wstrzymana orzekła Komisja Etyki Reklamy - czytamy na wirtualnemedia.pl.
Reklama

KER rozpatrywała kilka skarg (w tym również złożonych przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa) na kilka reklam internetowych marki napoju Zbój Energy Drink. Były one emitowane w internecie w ramach cyklu „Z życia Zbója”.

W złożonych skargach argumentowano, że są to filmy o silnych podtekstach seksualnych, sugerujące, że do zdobycia kobiety wystarczy jedynie puszka napoju. W ocenie skarżących reklamy te w wulgarny sposób poniżają i uprzedmiotawiają kobiety, bo pokazują je jako obiekt seksualny.

Przedstawiciele firmy MR Corp w odpowiedzi na złożone skargi stwierdzili, że autorzy skarg stereotypowo oceniają całą sytuację oraz szufladkują aktorki grające w reklamie.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że wykorzystanie w reklamie Zbój Energy Drink kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwag fabułę reklamy świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. W ocenie KER reklama nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i jej emisja powinna zostać niezwłocznie wstrzymana.

Więcej na wirtualnemedia.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum