Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

KER: Wyraz "kakao" w reklamie napoju Nesquik firmy Nestle to nadużycie

Spot napoju Nesquik nadużywa zaufania i wykorzystuje brak doświadczenia lub wiedzy - orzekła Komisja Etyki Reklamy. Nestlé Polska, właściciel marki, przyznał, że użyte w reklamie słowo „kakao" było błędem i więcej się w niej nie pojawi.
Reklama

Orzeczenie wydane przez Komisję dotyczy reklamy telewizyjnej napoju kakaowego Nesquik. Pokazano w niej dzieci, które wstają rano zaspane na śniadanie oraz mamę podającą im napój kakaowy Nesquik. Dzieciom towarzyszy animowany królik, brand hero tej marki. Dzieci po wypiciu napoju są pełne energii i radosne. W reklamie mowa jest o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem oraz że nowa receptura kakao Nesquik w połączeniu z mlekiem pomaga dziecku rosnąć zdrowo i szczęśliwie.

W opinii skarżącego reklama wprowadza w błąd, bo produkt przedstawiany w reklamie jest nazywany „kakao", podczas gdy nie spełnia on przewidzianych prawem wymogów dla kakao określonych w rozporządzeniu dotyczącym jakości handlowej dla wyrobów kakaowych i czekoladowych. Zawiera bowiem składniki, takie jak cukier, emulgator czy aromat, które nie są dopuszczone do stosowania w kakao. Produkt jest więc tylko produktem do sporządzania napoju z dodatkiem kakao, nie zaś kakao samym w sobie. - Niewątpliwie przedstawienie jako kakao produktu nie spełniającego przewidzianych prawem wymogów dla kakao narusza wskazany wyżej przepis KER. Ponadto, reklama narusza art. 8 KER, wykorzystując brak doświadczenia i wiedzy odbiorców, ponieważ celem reklamy jest zbudowanie wśród odbiorców przekonania, że reklamowany produkt to kakao, co nie jest zgodne z prawdą - napisano w skardze.

W odpowiedzi na te zarzuty przedstawiciele Nestlé Polska, producenta Nesquika, przyznali, że faktycznie w reklamie telewizyjnej słowo „kakao" zostało użyte w sposób błędny. Firma wyjaśniła, że błąd ten był wynikiem nieprawidłowego przetłumaczenia nazwy produktu na etapie przygotowywania etykiety produktu i mechanicznie został powielony również w reklamie telewizyjnej. - Błąd w nazwie produktu został już dostrzeżony przez naszą spółkę i skorygowany. Informujemy również, że ostatnia emisja reklamy będącej przedmiotem skargi miała miejsce 8 lipca br. a przyszłe reklamy produktu Nesquik będą zawierały prawidłową nazwę tego produktu - napisali przedstawiciele Nestlé. Dodali, że słowo „kakao" pojawiło się w reklamie tylko jeden raz, a cały przekaz reklamowy zbudowany został nie na tym, że produkt jest kakao, lecz na konkretnych walorach produktu wynikających z jego receptury, w którym to zakresie komunikat reklamowy był prawdziwy.

Według Komisji Etyki Reklamy napój kakaowy Nesquik ze względu na swój skład nie może być reklamowany jako kakao. KER oceniła, że spot produktu w dotychczasowej formie nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.