PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Kiedy mniejszy przejmuje większego. Czy Netto poradzi sobie z siecią generującą 200 mln zł straty?

Autor: dlahandlu.pl 18 czerwca 2020 14:58

Kiedy mniejszy przejmuje większego. Czy Netto poradzi sobie z siecią generującą 200 mln zł straty? fot. materiały prasowe, na zdj. sklep sieci Netto

Janusz Stroka, prezes Netto Polska, w kwietniu br. deklarował, że się nie zamierza zwalniać tempa rozwoju w Polsce, a wręcz przeciwnie. Wtedy niewielu ekspertów rynku mogło się domyślać, że oznacza to przejęcie Tesco Polska! Kupno tak dużej puli nieruchomości to bardzo odważny ruch – sieć niespełna 400 supermarketów generująca przychody na polskim rynku w wysokości ok. 3,5 mld zł i zysk w kwocie 95 mln zł przejmuje ponad 300 hipermarketów generujących 7,1 mld zł przychodów.

Skoro sieć Netto posiadająca olbrzymie zaplecze know-how ze strony duńskiego koncernu, zdecydowała się na taki krok, warto się jej przyjrzeć. W końcu 7 tys. osób pracujących do tej pory w Tesco Polska zmieni pracodawcę, a czołowi retailerzy w Polsce zyskują olbrzymią konkurencję! Netto, które już teraz posiada 386 sklepów w Polsce dysponować będzie 687 placówkami.

Netto Polska to wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 24 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Największa firma handlowa w Danii ma w sumie blisko 1400 różnych sklepów, w tym m.in.: Salling, Fotex czy Bilka.

Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 r. przy ul. Emilii Gierczak w Szczecinie. Firma ma obecnie ponad 380 sklepów i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce.

Asortyment zakłada ok. 95 procent produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Głównym wyróżnikiem Netto Polska jest koncept dzierżawców. Są to stoiska piekarnicze oraz mięsne (ponad 100 firm) lokalnych firm, które są mocno rozpoznawalne w danym regionie. Aktualnie firma rozwija się w nowym koncepcie pod hasłem „Zakupy w skandynawskim stylu” i cyklicznie poddaje renowacji wszystkie istniejące placówki.

W 2019 roku sieć Netto otworzyła 10 sklepów i osiągnęła zysk netto w wysokości 95.031 tys. zł. W sprawozdaniu za ubiegły roku firma podała, że wciąż zamierza aktywnie inwestować na polskim rynku. Zarząd przewidywał, że w 2020 roku zostanie otwartych 20 nowych sklepów, a w kolejnych latach otwieranych będzie rocznie około 25 nowych sklepów. W 2018 r. spółka osiągnęła zysk netto w kwocie 85.598 tys. zł.

Wynik netto całej Grupy Salling w 2019 r. po opodatkowaniu to 2,29 mld koron duńskich (blisko 1,4 mld zł), a przed standardem MSSF 16 to 2,42 mld (1,47 mld zł), co jest drugim najlepszym wynikiem w historii firmy. EBIT wyniósł 4,0 proc., a EBITDA 7,2 proc. 

Grupa Tesco podała, że Tesco w Polsce uzyskało w roku finansowym 2019/2020 sprzedaż na poziomie 1,3 mld funtów (około 7,1 mld zł), notując stratę operacyjną na poziomie 24 mln funtów (strata przed opodatkowaniem). Sieć jest obecna w Polsce od 1995 roku (pierwszy sklep został otwarty w 1998 roku).


  • gosc 2020-06-23 08:37:25

    Nie wiem czy jest tam tak słodko bo jednak rotacja pracowników jest duża. Mieszkam w pobliżu jednego dość małego sklepu Netto ,jest miło nie ma kolejek więc w sam raz dla mnie.Ceny warzyw i owoców są dość wysokie w porównaniu np. drugiego sklepu w pobliżu Biedronki. Tu natomiast są duże kolejki do kas bo za małe zatrudnienie.Rotacja jeszcze większa. Osobiście lubię Netto! Należy zacząć podwyższać płace i to we wszystkich sklepach zagranicznych.Kupowanie nowych sklepów nie powinny wpływać na ich niskie dochody zwłaszcza,że pracuje tam (i dobrze) wielu panów!

  • Bruttus 2020-06-20 12:41:29

    Świeży impuls shopingowy w świeżym Nord-Style. Mają w rękawie nowe, nęcące koncepty contentowe.

  • Hela 2020-06-19 18:31:07

    Chodzi o to, że Netto nie przejmuje sieci generujacej 7,1 mld przychodu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6595
Ilość aktualnych ofert: 427303

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.