Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Kindness Day na stacjach Circle K. Co to za inicjatywa?

W ubiegłym roku Circle K rozpoczęło kampanię, która ma na celu promowanie wzajemnego szacunku i zrozumienia dla drugiego człowieka. 25 stycznia na wszystkich stacjach Circle K w Europie sieć stacji paliw będzie obchodzić wewnętrzny „Kindness Day” - Dzień Życzliwości.
Reklama

Równolegle firma podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracowników i dobrego samopoczucia w miejscu pracy. 

Pracownicy stacji paliw doświadczają niewłaściwych zachowań ze strony klientów

Codziennie stacje Circle K odwiedzają tysiące klientów, którzy tankują paliwo, korzystają z oferty gastronomicznej, dokonują zakupów w sklepie, bądź korzystają z innych dostępnych usług.
- Pracownicy stacji rozmawiają z setkami z nich każdego dnia, dokładając wszelkich starań, aby obsługa i wrażenia podczas wizyty na stacjach były jak najlepsze. Niestety równocześnie pracownicy stacji doświadczają niewłaściwych i niechcianych zachowań ze strony klientów, jak wynika z najnowszego badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród pracowników Circle K w Polsce (11-12.2022 r.). W anonimowym badaniu 39% pracowników biorących w nim udział przyznało, że doświadczyło niewłaściwego zachowania lub agresji słownej ze strony klientów. Sytuacje te dotyczyły najczęściej różnych gróźb w formie komentarzy czy nieodpowiednich zachowań (67% wskazań), groźnych spojrzeń lub innej komunikacji niewerbalnej (60% wskazań) oraz gróźb przemocy (49% wskazań). Znaczna część respondentów wskazała również na nieproszone komentarze dotyczące ciała lub wyglądu (43% wskazań) - pisze sieć.

Pomoc dla pracowników stacji paliw

Aby przeciwdziałać niechcianym i niewłaściwym zrachowaniom, jakich doświadczają pracownicy stacji, od 2022 roku Circle K  wdrożyło wiele procedur, aby zapewnić członkom zespołu na terenie całej Europy poczucie bezpieczeństwa i odpowiedniej ochrony podczas pracy. Przykładem takich działań mogą być szkolenia dla pracowników stacji i kierowników, uproszczone procedury raportowania i rozpatrywania incydentów, dostęp do programu Pomocy Pracowniczej Circle K dla wszystkich pracowników, wewnętrzna infolinia umożliwiająca zgłaszanie incydentów oraz kampanie informacyjne na stacjach, skierowane do klientów. Powyższe inicjatywy stanowią dodatek do innych środków bezpieczeństwa, takich jak zwiększony monitoring w sklepach oraz szereg narzędzi zapobiegających napadom. Podjęte działania pokazują, że ich realizacja przynosi pozytywne efekty - aż 93% badanych pracowników Circle K w Polsce przyznało, że wie jak zgłosić niechciane lub niewłaściwe zachowanie w miejscu pracy.

- Miejsce pracy powinno być bezpieczną przestrzenią dla każdego pracownika. W ciągu ostatniej dekady w naszej branży zostały poczynione znaczne postępy w obszarze zapobiegania napadom na stacjach. Chcielibyśmy, aby standardem było również ograniczanie przypadków nękania pracowników w miejscu pracy. Ten problem nie dotyczy tylko naszej firmy, dlatego pragniemy podzielić się naszym doświadczeniem, by zainspirować innych pracodawców do działania i zwiększenia wysiłków w celu przeciwdziałania tego typu incydentom - mówi Maria Pertkiewicz, Dyrektorka ds. Personalnych Circle K Polska.

Kindness Day na stacjach Circle K

W oparciu o badania pracowników i działania, które zostały wprowadzone w celu ochrony członków zespołu i zapewniania im bezpieczeństwa w miejscu pracy, firma podjęła na poziomie globalnym decyzję o obchodach wewnętrznie ustalonego europejskiego „Kindness Day” (Dnia Życzliwości) w ramach Circle K, w dniu 25 stycznia. Inicjatywa ta ma na celu uświadomienie jak ważne jest traktowanie pracowników z życzliwością i szacunkiem, jak również docenienie tych klientów, którzy w taki sposób odnoszą się do pracowników podczas wizyt na stacjach Circle K. 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum