Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Digitalizacja i cyfryzacja

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Klarna: różnimy się od konkurentów tak jak iPhone od innych smartfonów

H&M został pierwszym partnerem Klarna - systemu płatności odroczonych "zapłać za 30 dni" - w Polsce. Firma zapowiada, że kolejne znane marek wprowadzą wkrótce jej usługi. Spółka uważa, że debiut na polskim rynku, nie jest spóźniony, bo choć funkcjonują tu już globalni i lokali gracze, firma wierzy w swoje przewagi. - Gdy pytają mnie, czym różnimy się od konkurentów, używam porównania z iPhonem. Zanim wszedł na rynek, były już inne marki smartfonów, ale wniósł dodatkową jakość dla klientów - powiedział Sebastian Siemiątkowki, CEO Klarna.
Reklama

Firma jest zarówno dostawcą płatności, serwisem zakupowym jak i bankiem z licencją w całej Europie. Posiada 90 mln użytkowników na całym świecie i 250 tys. współpracujących sprzedawców, takich jak IKEA, Sephora, Samsung. Opcja płatności Klarna jest dostępna także w 78 tys. sklepów stacjonarnych na 10 rynkach. W III kw. 2020 firma odnotowała 174 proc. wzrostu w ujęciu rdr.

W połowie sierpnia na polskim rynku pojawiła się polskojęzyczna aplikacja Klarny, a firma widzi dla siebie duże możliwości na polskim rynku. Swojej przewagi upatruje w prostocie sytemu, który pozwolił firmie konkurować na zachodnich rynkach z dwa razy większym PayPalem. - Zaufanie u klientów wzbudza się dzisiaj nie granatowymi garniturami, ale otwartością, prostotą usługi i mówieniem językiem zrozumiałym dla odbiorcy - przekonuje Siemiątkowski.

Aplikacja oprócz płatności odroczonej oferuje przeglądanie polecanych sklepów i zarządzenie płatnościami u zintegrowanych sprzedawców. Proponuje też wyselekcjonowane listy zakupów, możliwość tworzenia i udostępniania spersonalizowanych kolekcji, a także aktywację powiadomień o zniżkach cen. Wkrótce aplikacja zyska kolejne funkcjonalności. Firma zapowiada aktywną kampanię promocyjną, która ma zapoznać polskich konsumentów z możliwościami, które oferuje. Jedną z pierwszych osób, które mogły przetestować działanie aplikacji została Agnieszka Hyży.

Według badań 96 proc. polskich internautów dokonało zakupów online w 2021 roku (w grupie od 18 do 65 lat), a 33 proc. Polaków robi e-zakupy co tydzień. 29 proc. badanych stwierdziło, że skorzystałoby z opcji płatności odroczonych, jeśli byłaby ona dostępna w e-sklepie. 3 na 4 Polaków wie o tej opcji, ale tylko 1 na 4 z niej korzystał. Dodatkowo 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy, który oferuje taką opcję płatności, a 62 proc. badanych wracałoby do takiego sklepu częściej.

Klarna uruchamia lokalne biuro w Warszawie, które dołączy do biur w Niemczech, Skandynawii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Hiszpanii oraz Włoszech. Firma powstała w 2005 a jeden z jej założycieli Sebastian Siemiątkowski miał wówczas 23 lata. - Z tego względu mam przed sobą jeszcze dużo czasu, które mogą poświęcić na rozwój Klarny - podsumował perspektywy rozwoju firmy jej CEO. Firma wyceniana jest na 45,6 mld dolarów. 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.