Klienci chcą 19 mld funtów odszkodowania za działania Mastercard
W Wielkiej Brytanii szykuje się batalia sądowa przeciwko MasterCard. Klienci argumentują, że przez 16 lat, wskutek działań organizacji, ceny w sklepach były zawyżane. Roszczenia opiewają na rekordowe 19 mld funtów - podaje next.gazeta.pl

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Walter Merricks, były rzecznik finansowy w Wielkiej Brytanii, przekonuje, że MasterCard przez 16 lat, od 1992 do 2008 roku, pobierał zbyt wysokie opłaty interchange.
W celu zrekompensowania sobie tej opłaty, sklepy podwyższały ceny towarów. Jak wyliczyli prawnicy, przez wyższe ceny Brytyjczycy wydali w sklepach przez tych 16 lat o 19 mld funtów za dużo.
Roszczenie 19 mld funtów, czyli obecnie ok. 25 mld dolarów, to kilkukrotnie więcej niż wynoszą roczne przychody MasterCard. Organizacja zakończyła 2015 r. z przychodami netto na poziomie 9,7 mld dolarów.
Więcej na next.gazeta.pl
Reklama