Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Klienci chcą 19 mld funtów odszkodowania za działania Mastercard

W Wielkiej Brytanii szykuje się batalia sądowa przeciwko MasterCard. Klienci argumentują, że przez 16 lat, wskutek działań organizacji, ceny w sklepach były zawyżane. Roszczenia opiewają na rekordowe 19 mld funtów - podaje next.gazeta.pl
Reklama

Walter Merricks, były rzecznik finansowy w Wielkiej Brytanii, przekonuje, że MasterCard przez 16 lat, od 1992 do 2008 roku, pobierał zbyt wysokie opłaty interchange.

W celu zrekompensowania sobie tej opłaty, sklepy podwyższały ceny towarów. Jak wyliczyli prawnicy, przez wyższe ceny Brytyjczycy wydali w sklepach przez tych 16 lat o 19 mld funtów za dużo.

Roszczenie 19 mld funtów, czyli obecnie ok. 25 mld dolarów, to kilkukrotnie więcej niż wynoszą roczne przychody MasterCard. Organizacja zakończyła 2015 r. z przychodami netto na poziomie 9,7 mld dolarów.

Więcej na next.gazeta.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum