Klienci dóbr luksusowych są coraz młodsi

Autor: dlahandlu.pl 7 grudnia 2020 15:35

Klienci dóbr luksusowych są coraz młodsi i pochodzą głównie z Chin. Kraj ten jest rynkiem numer jeden pod względem rozwoju marek luksusowych. Zamożni klienci z Chin stanowią jedną z trzech nowych "kohort" opisanych w raporcie. Inne grupy to: HENRY (High-Earners-Not-Rich-Yet) , występująca w Chinach i innych krajach, oraz Millennialsi i pokolenie Z - obie napędzają potencjał wzrostu rynku mody luksusowej - wynika z raportu firmy Mazars „Świadomy, oparty o współpracę, zintegrowany: zmiana modelu biznesowego marek luksusowych".

W zestawieniu znalazły się spostrzeżenia marek takich jak: Breitling, Comité Colbert, Kering i Vacheron Constantin.

W 2010 roku klienci marek luksusowych wydali online 4,3 miliarda euro. W 2019 roku liczba ta wzrosła do 33,3 mld euro. Globalny rynek towarów używanych wygenerował 30 miliardów euro rocznie, dzięki 12% średniorocznemu wzrostowi w ciągu ostatnich pięciu lat.

Pakt Mody (the Fashion Pact) jest jednym z przykładów współpracy, która pomaga dużym luksusowym domom mody, takim jak Burberry, Kering i Prada, współpracować z mniejszymi, oferując wymianę między markami. W ten sposób spełniają oni obietnicę zrównoważenia środowiskowego, której oczekują konsumenci.

Niektóre z tych partnerstw zostały utworzone w celu walki z podrabianiem towarów. Szacuje się, że podrobione towary luksusowe stanowią od 60 do 70% z wartego 3,8 bilionów euro rocznego obrotu towarami podrobionymi .

Wszystkie marki wchodzą do świata cyfrowego. Na przykład Hermès i Tiffany korzystają z cyfrowych narzędzi marketingowych, takich jak transmisja na żywo, których w przeszłości nie brali w ogóle pod uwagę. Technologie pomagają markom modowym zaktualizować swój model i obejmują:

• Certyfikację cyfrową potwierdzającą autentyczność produktów. Do liderów w tej dziedzinie należy Arianee, który obecnie współpracuje z Breitlingiem nad unikalnym paszportem cyfrowym, w którym zegarmistrz oferuje właścicielom zegarków pełną i ciągłą obsługę od zakupu, poprzez naprawę, aż do odsprzedaży lub przekazania - wszystko w oparciu o blockchain.
• Oferowanie doświadczeń na żywo, takich jak koncerty, sprzedaż specjalna, podglądy dzieł sztuki i dostęp do kolekcji kapsułowych - wszystko powiązane z wykorzystaniem mediów społecznościowych klientów i ich obserwujących.
• Nowe technologie cyfrowe, takie jak chatboty i systemy (zdalnej) identyfikacji radiowej (RFID), które przyspieszają i usprawniają całościowe doświadczenie klienta.

Raport przewiduje świetlaną przyszłość w dłuższej perspektywie tym markom luksusowym, które poważnie traktują ekologiczne praktyki biznesowe: od stworzenia obiegu zamkniętego i znalezienia rozwiązań dla recyklingu produktów luksusowych, opracowania nowych materiałów i procesów produkcyjnych, które nie szkodzą planecie oraz zaangażowanie partnerów z łańcucha dostaw w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6416
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    8,76

  • Min

    7,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.