Klienci przenoszą się do Lidla, tracą supermarkety premium

Lidl z wzrostem sprzedaży. Co za nim stoi?
- Kupujący przenieśli swoje zakupy do Lidla z takich sieci, jak M&S, Waitrose i Sainsbury's. W styczniu tego roku przełożyło się to na dodatkowe 11 mln funtów - podał niemiecki dyskonter.
Do wzrostu przyczynił się asortyment owoców i warzyw Lidla, który osiągnął wysoki udział w rynku (wynoszący 10,2%). Klientów do dyskontu przyciąga również świeże mięso i drób, które również osiągają niespotykane dotąd udziały - Lidl w tej kategorii wciąż dystansuje cenowo konkurencję.

Czytaj więcej
Lidl atakuje marką własną supermarkety budowlaneLidl: Jesteśmy tańsi, ale mamy też jakość
- Widzimy coraz więcej klientów przechodzących do nas z supermarketów premium. Wiemy, że chcą przed wszystkim zaoszczędzić, ale zostają z nami, gdy zdają sobie sprawę, że wcale nie muszą rezygnować z jakości - powiedział dyrektor generalny Lidla w Wielkiej Brytanii, Ryan McDonnell.
W zeszłym tygodniu dyskonter ujawnił plany zainwestowania 4 mld funtów w brytyjski biznes w 2023 roku, umacniając swoje wsparcie dla dostawców w całym kraju.
Przyspiesza to wstępne plany wydatków ujawnione w 2019 r., w ramach których detalista zobowiązał się do pięcioletniej inwestycji o wartości 15 mld funtów w brytyjski oddział w latach 2020-2025. Obecnie oczekuje się, że kwota ta wyniesie 17 mld funtów.
Od marca 2020 roku Lidl zainwestował 10 mld funtów, a w 2022 roku brytyjscy dostawcy wyeksportowali z Lidlem towary o wartości prawie 500 mln funtów.