Klienci wrócili do hipermarketów Auchan

Auchan zwiększa udziały na rodzimym rynku
Po raz pierwszy od dziewięciu lat Auchan odnotował wzrost na rodzimym rynku francuskim. W szczególności hipermarkety – format sklepów, który od lat znajduje się pod presją – radziły sobie bardzo dobrze, znacznie wyprzedzając konkurencyjnego Carrefoura, z porównywalnym wzrostem sprzedaży o 2,4 proc. Liczba transakcji wzrosła we Francji o 4,7 proc., a sprzedawca powiedział, że udało mu się odzyskać 250 tys. klientów.
Auchan inwestuje w ceny
Działalność detaliczna na poziomie grupy odnotowała sprzedaż w wysokości 32,8 mld euro, co stanowi porównywalny wzrost o 2,9 proc. Ten wzrost nie przyszedł naturalnie: detalista zwiększył inwestycje o 30 proc. w zeszłym roku. Auchan dokładał również usilnych starań, aby poprawić konkurencyjność cenową. Spowodowało to spadek marży EBITDA o 8,2 proc.
Auchan wciąż w Rosji
W tym roku Auchan zamierza trzymać się swojej polityki. Detalista przejmuje 235 hiszpańskich supermarketów Dia, kontynuuje współpracę z supermarketem internetowym Ocado w Hiszpanii i rozwija e-grocery w Polsce oraz inwestuje w transformację energetyczną.

Czytaj więcej
Kto się wycofał z Rosji, kto dalej robi tam biznes?Grupa nadal działa również w Rosji. Kontrowersyjna decyzja została podjęta „w interesie ludności cywilnej”, przy jednoczesnym poszanowaniu międzynarodowych sankcji i embarg. Jednak w tym kraju detalista odnotował gwałtowny spadek liczby wizyt w sklepach. Co ciekawe, Auchan zawsze udawało się zabezpieczyć dostawy na Ukrainie.