Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Klient wymaga usług szytych na miarę jego cyfrowych potrzeb nawet, gdy kupuje offline

Według szacunków zebranych w oparciu o dane z europejskiego i północnoamerykańskiego rynku, już 82 proc. konsumentów planuje skorzystać z cyfrowych promocji w ramach Cyber Monday. To o 6 p. p. więcej niż osób, które mówią o tradycyjnym zainteresowaniu promocjami w Black Friday. Cyfrowy klient wymaga usług szytych na miarę jego cyfrowych potrzeb i to nawet, gdy kupuje offline.
Reklama

Milionowe inwestycje w cyfrową infrastrukturę ukazują jednoznacznie, jak ważna jest uwaga klientów i możliwie najwyższy poziom ich obsługi. Marki w każdej branży są nieustannie angażowane w walkę o zapewnienie najwyższej jakości doświadczeń klienta. Wyzwaniem jest to, że odbiorcy wymagają takich samych doświadczeń we wszystkich kanałach, cyfrowych i fizycznych.

Podejście omnichannel to konieczność

Żadna branża nie zwraca uwagi na potrzebę podejścia omnichannel bardziej niż sektor handlu detalicznego. Światowa sprzedaż w kanale e-commerce, która przez długi czas stanowiła nieco poniżej 10 proc. całej sprzedaży detalicznej, jeszcze na przełomie 2019 i 2020 roku wzrosła z 13,6 proc. do 18 proc. Pod koniec 2021 roku stanowiła już 19,5 proc. udziału w rynku. Według prognoz, już do 2024 roku udział e-commerce w rynku osiągnie poziom 21,1 proc.. W przypadku polskiego rynku, z szacunków PwC wynika, że już w 2020 roku ten kanał sprzedaży miał w naszym kraju 14-proc. udział w rynku, a do 2026 roku wartość brutto polskiego e-handlu ma szansę kształtować się na poziomie 162 mld zł.

Sprzedawcy detaliczni od dawna stawiają na zacieranie granic między doświadczeniem fizycznym a cyfrowym, m.in. pracując nad technologią opartą na sztucznej inteligencji (jak np. „magiczne lustra”) oraz nad doświadczeniami tymczasowych sklepów typu „pop up”. Jednocześnie wiele sklepów niemal z dnia na dzień – przez wydarzenia ostatnich miesięcy – zostało zmuszonych do całkowitej digitalizacji. Wdrożenie technologii sztucznej inteligencji (AI) jeszcze niedawno wydawało się futurystycznym scenariuszem. Obecnie jednak eksperci branżowi spodziewają się, że w ciągu najbliższych 2 lat co najmniej 70 proc. sprzedawców detalicznych zaadaptuje AI.

Niezbędne inwestycje w mikrocentra danych

Powierzchnia handlowa jest cenna, także ta wirtualna. Tradycyjne sieci sklepów wielkopowierzchniowych wciąż cieszą się jednak wielkim uznaniem klientów końcowych. Drogą naprzód na tym polu dla organizacji są rozwiązania takie jak mikrocentra danych. Mikrocentra i centra danych operujących na brzegu sieci są coraz łatwiej dostępne, ale z uwagi na fizyczne rozproszenie, mogą generować większe zużycie energii i emisję CO2 w przeliczeniu na serwer, niż centralnie zlokalizowane Data Center.

– Oprogramowanie dla centrów danych może analizować dane operacyjne, pomagając uczynić infrastrukturę tak przyjazną dla środowiska, jak to tylko możliwe. Firmy muszą dostosować lub zmodernizować swoją infrastrukturę centrów danych w poszukiwaniu nowych i pomysłowych sposobów. Mikrocentra danych, przetwarzanie na brzegu sieci i wspierające je technologie będą prawdopodobnie fundamentami dla nowoczesnych doświadczeń klientów. Budowanie tych fundamentów w skali globalnej będzie wymagać inwestycji w zrównoważony rozwój – mówi Sebastian Zasina ze Schneider Electric.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.