Klub Jagielloński o Auchan: Presja ma sens

- 27 lutego br. Klub Jagielloński rozpoczął akcję skierowaną do sieci Auchan, zachęcając do podpisania petycji "Auchan! Zrozum, że nie zawsze się opłaca", by w ten sposób wyrazić, że wspieranie rosyjskiej armii to działanie zasługujące na jednoznaczne potępienie.
- Klub podjął szereg działań, które miały pokazać sieci, że na polskim rynku taka postawa nie jest akceptowana. Petycję podpisał ponad 7 tys. osób.
Dostawcy też mogą wywierać presję na Auchan
- Przygotowaliśmy petycję do władz Auchan, w której przedstawiliśmy wszystkie argumenty przemawiające za tym, aby sieć zakończyła swoją działalność w Rosji. Dodatkowo postanowiliśmy włączyć w akcję polskich przedsiębiorców, którzy mogliby wywrzeć presję na władzach Auchan. Wysłaliśmy maile do 100 firm otrzymujących najwięcej, czyli 100, punktów w aplikacji Pola (maksymalną liczbę punktów w Poli może otrzymać firma, która jest zarejestrowana w Polsce, produkuje w kraju i należy do polskiego kapitału). Otrzymaliśmy też cztery odpowiedzi od firm – Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, Jamar Szczepaniak Sp. j., OSM Łowicz i Victus Sp. j. Choć było ich znacznie mniej, niż się spodziewaliśmy, to wynika z nich jednoznacznie, że sieć Auchan podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie zarzutów, jakie padają pod jej adresem. Przykładem jest odpowiedź SM Mlekpol w Grajewie. Firma Mlekpol prezentuje wzorcową postawę. Jednocześnie potępia wsparcie dla sił agresora i nie podejmuje gwałtownych działań w trosce o każdego ze swoich dostawców. W dodatku firma podjęła kontakt z oskarżoną siecią w celu wyjaśnienia sprawy, co już samo w sobie przyczynia się do wytworzenia presji na władze Auchan. Dokładnie takiej postawy oczekiwaliśmy - informuje Klub Jagielloński.
Klub Jagielloński: Wiele firm nie udzieliło odpowiedzi ws. współpracy z Auchan
W drugiej części akcji Klub Jagielloński zapytał o współpracę z Auchan firmy wymienione na stronie sieci, czyli Glovo, Allegro, Everli i Volt. - Napisaliśmy również do wszystkich gazetek i aplikacji zakupowych z pytaniem, czy nadal chcą uwzględniać w swoich materiałach informacje z tej sieci. Wykonywaliśmy mnóstwo telefonów do firm, które niestety pozostały bez odpowiedzi - tłumaczy organizacja.
Inicjatywa Klubu Jagiellońskiego była pokłosiem międzynarodowej akcji. Dzięki działaniom śledczym międzynarodowych portali, m.in. sieć Leroy Merlin ogłosiła wycofanie się z Rosji. Stosowne działania podejmują również sami Ukraińcy, którzy prowadzą na bieżąco listę międzynarodowych sponsorów wojny.