Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kobiety częściej niż mężczyźni wybierają dyskonty, bo lubią promocje

Polki robiąc zakupy chętnie korzystają z promocji, jednak towarzyszy temu duży racjonalizm. Wśród osób scharakteryzowanych jako "oszczędni, racjonalni" kobiety stanowią 62%. Oznacza to, że częściej niż mężczyźni wybierają one produkty promowane, w dużej mierze korzystają z promocji w branży spożywczej i na bieżąco śledzą tam oferty promocyjne, a także częściej odwiedzają dyskonty.
Reklama

Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/usługi.

Ponadto kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.

 

Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, znacznie istotniejsze są dla nich takie cechy jak atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.

 

Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie "przymknąć oko" na pewne niedociągnięcia w restauracji - niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.

Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie - zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych. W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).

Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).

Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 r. (Sponsoring Monitor, Cafe Monitor, Monitor Promocji, Konsument w restauracji, Moda polska 2014).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.