PARTNER PORTALU

Kolejna dobra rekomendacja dla Dino. BGŻ BNP Paribas zakłada silny wzrost sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2018 13:22

Kolejna dobra rekomendacja dla Dino. BGŻ BNP Paribas zakłada silny wzrost sprzedaży fot. materiały prasowe Dino

Analitycy Biura Maklerskiego BGŻ BNP Paribas spodziewają się bardzo dobrych wyników sieci Dino w pierwszym kwartale tego roku. Zakładają oni pozytywny scenariusz rozwoju Dino, czyli utrzymanie w latach 2018-2020 dotychczasowego, wysokiego tempa wzrostu sieci oraz solidnej, jednocyfrowej dynamiki wzrostu efektywności sprzedaży z m2. Prognozują również przekroczenie celu zarządu, jeśli chodzi o liczbę otwarć.

Analitycy BM BGŻ BNP Paribas wydali rekomendację KUPUJ i wyznaczyli cenę docelową dla akcji Dino Polska na poziomie 123,10 zł, co oznacza 35,7 proc. potencjał wzrostu kursu akcji.

- Zakładamy realizację pozytywnego scenariusza rozwoju Dino, czyli utrzymanie w latach 2018-2020 dotychczasowego, wysokiego tempa wzrostu sieci oraz solidnej, jednocyfrowej dynamiki wzrostu efektywności sprzedaży z m2. Prognozujemy przekroczenie celu zarządu, czyli 1 200 sklepów na koniec 2020 r. (1 240 lokalizacji), za czym przemawia rosnąca liczba otwarć oraz zabezpieczanych lokalizacji w ostatnich kwartałach. Proces dojrzewania sieci, korzystna koniunktura gospodarcza oraz atrakcyjna oferta stać będą natomiast za dodatnimi wskaźnikami sprzedaży lfl – napisali analitycy w raporcie.

Ich zdaniem, kluczowym elementem w modelu biznesowym Dino Polska jest rosnąca skala działalności. Pozwala to na osiągnięcie coraz korzystniejszych warunków handlowych z dostawcami, a w połączeniu z procesem dojrzewania posiadanej sieci oraz korzystniejszym rozłożeniem kosztów stałych i logistyki, przekłada się wzrost wyników i generowany cash flow. Spółka posiada więc jeszcze więcej środków na przyspieszenie rozwoju, który w ten sposób staje się niejako „samonapędzającym”.

- Szacujemy, iż przesunięcie Świąt Wielkiejnocy na przełom marca i kwietnia przyczyni się do ustanowienia kolejnych rekordów wskaźnika sprzedaży lfl przez Dino w I kwartale. W efekcie prognozujemy, iż sprzedaż wzrośnie do 1 276 mln PLN (+40,2% r/r) – czytamy w raporcie.

Ponadto, spółka powinna kontynuować trendy obserwowane w poprzednich kwartałach na pozostałych liniach wyników w rachunku zysków i strat. W efekcie EBITDA zwiększy się o 40,3% r/r do 92,5 mln PLN a EBIT do 68,5 mln PLN (+48,0% r/r). Zysk netto wyniesie 47,3 mln PLN (+55,4% r/r) – prognozują analitycy.

- Wysoki poziom wskaźników wyceny Dino nie stanowi naszym zdaniem przeszkody dla ich dalszego wzrostu biorąc pod uwagę bardzo silny model biznesowy i prognozowane przez nas tempo poprawy wyników – dodają analitycy.

Jak prognozuje BM BGŻ BNP Paribas, w tym roku przychody sieci Dino wyniosą 6,03 mld zł, co oznacza wzrost o 33,6 proc. (w roku 2017 wyniosły one 4,5 mld zł, po wzroście o 34 proc.). Zysk netto Dino w tym roku sięgnie 304,5 mln zł (rok wcześniej 213,6 mln zł).

Liczba sklepów ma zwiększyć się, z 775 na koniec 2017 r. do 930 na koniec tego roku. W 2019 roku sieć urośnie do 1090 placówek, a w 2010 do 1240 sklepów. Rok później ma ich być 1370.

Prognoza BM BGŻ BNP Paribas zakłada, ze w 2010 r. sieć przekroczy 10 mld zł obrotów.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    5,31

  • Min

    4,21

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.