PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 23:04

Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku

Krzysztof Klicki, właściciel Grupy Kolporter zapowiada połączenie trzech spółek działających w sektorze handlowym: Kolportera DP dystrybutor prasy w Polsce), Kolportera Service (największy gracz na rynku terminali, dystrybutor towarów FMCG) i Kolportera Sieci Handlowe (sieć saloników prasowych) i wprowadzenie ich na giełdę jako jednej spółki.

Dzięki tej konsolidacji powstanie podmiot o obrotach rzędu 3,5 mld oraz EBITDA ponad 100 milionów złotych, działający zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym, prowadzący sprzedaż tradycyjną jak i rozwijający nowoczesne kanały sprzedaży (usługi terminalowe i sprzedaż elektroniczną).

- Kiedyś wydzielaliśmy spółki aby dać im możliwość dynamicznego wzrostu teraz naszą odpowiedzią na sytuacje rynkową jest ich ponowna integracja. Połączenie da nam wymierną korzyść w postaci synergii kosztów, szczególnie w obszarze logistyki. Bardzo istotne znaczenie ma też integracja pionowa (handel plus detal) pozwalająca połączonemu podmiotowi generować znacznie wyższe przepływy finansowe, a tym samym skokowo zwiększyć potencjał inwestycyjny. Następnym krokiem, który bardzo poważnie biorę pod uwagę jest debiut giełdowy, być może nastąpi już w okolicach września 2011 roku - mówi Krzysztof Klicki. - Dzięki giełdzie chcemy pozyskać środki potrzebne do udziału w konsolidacji rynku, a mamy duże aspiracje by być w tej dziedzinie aktywnym graczem.

Marka Kolporter będzie odtąd używana wyłącznie przez spółki działające w sektorze handlowym. W 2009 r. Grupa Kolporter osiągnęła przychody w wysokości 3,8 mld zł. Spółka Kolporter Service należy do grupy Kolporter, a jej właścicielem jest Krzysztof Klicki - osobiście posiada 2/3 udziałów, a pozostałe 1/3 udziałów kontroluje poprzez należącą do niego spółkę-matkę.

Przeczytaj także:

Kolporter Service jest największym polskim dystrybutorem doładowań prepaid - firma dysponuje siecią ponad 18 000 terminali (drugi co do wielkości rynkowy konkurent posiada około 9000 terminali). Spółka jest w pierwszej piątce dystrybutorów wyrobów tytoniowych, zajmuje czołową pozycję wśród dystrybutorów impulsowych artykułów spożywczych. Firma weszła na rynek marek własnych, wprowadzając napoje energetyczne i izotoniczne o kilku smakach. W planach jest powiększenie tej oferty o mrożone herbaty, słodycze, leki OTC i wodę mineralną.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7770

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,54

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.