PARTNER PORTALU

Komentarz: Czy roślinne zamienniki wstrząsną rynkiem mięsa w Polsce?

Autor: pr, dlahandlu.pl 12 listopada 2020 14:00

Rynek mięsnych zamienników będzie się rozwijał i to już widać w ofercie producentów, jednak rosnąca popularność tego rodzaju produktów nie oznacza, że będzie miała ona wpływ na zmniejszenie produkcji mięsa tradycyjnego - uważa Piotr Dalak, Associate Partner w firmie doradczej JP Weber.

Czy Polak wybierze roślinne substytuty zamiast mięsa? 

McDonald, czyli gigant rynku fast foodu ogłosił, że w 2021 roku wprowadzi linię alternatywnych mięs pochodzenia roślinnego do swojej oferty. Prognozy dotyczące roślinnych zamienników mięsa wskazują, że jego wartość będzie systematycznie rosła w nadchodzących latach. Wg. Polaris Market Research na koniec 2020 roku miała wynieść niemal 13 mld dolarów. Prawdopodobnie wynik ten będzie mniejszy niż zakładano, z uwagi na ograniczenia spowodowane przez pandemię COVID-19, jednak nadal analitycy podtrzymują, że spożycie roślinnych zamienników mięsa w nadchodzących latach będzie rosnąć. Czy te wiadomości oznaczają, że i my zaczniemy spożywać mniej mięsa?

- To wniosek, który może okazać się zbyt pochopny w odniesieniu do Polski. Oceniając przyszłość jedzenia mięsa warto wziąć pod uwagę fakt, że pomimo, że w wielkich miastach zarówno w Polsce jak i na świecie spożycie produktów odzwierzęcych spada, to poza nimi często nadal stanowi znaczący element diety. Potwierdzają to prognozy Komisji Europejskiej, która wskazała, że w czasie trwającej właśnie dekady spodziewa się zmniejszenia spożycia mięsa, jednak spadek ten ma w 2030 roku wynieść nieco ponad 1 kg na jednego mieszkańca wspólnoty. Zmiany zapowiadane w tym zakresie na razie są trudne do odnotowania w krajowych statystykach - najnowszy raport GUS wskazuje, że w 2019 roku statystyczny Polak zjadł o 2,24 proc. mniej mięsa niż rok wcześniej. Zmiana ta dotyczy przede wszystkim mieszkańców dużych miast i na pewno może ją wzmocnić trwająca właśnie pandemia. W 2020 r. oczekuje się, że przeciętne spożycie mięsa w UE może zmniejszyć się o kolejne kilka procent. Wynika to z mniejszego popytu branży gastronomicznej, która niemal w każdym unijnym kraju została dotknięta skutkami lockdownu. To, co będziemy mogli zaobserwować w statystykach za rok 2020, to zmiany w wyborze mięsa - pandemia i ograniczenia związane z działaniem dużych powierzchni handlowych powodują, że Polacy częściej wybierają zakupy lokalne, co może także mieć wpływ na produkcję przemysłową mięsa - komentuje Piotr Dalak, Associate Partner w firmie doradczej JP Weber.

Podsumowując, rynek mięsnych zamienników będzie się rozwijał i to już widać w ofercie producentów takich jak np. Tarczyński S.A., który wprowadził do swojej oferty roślinne kabanosy, jednak rosnąca popularność tego rodzaju produktów nie oznacza, że będzie miała ona wpływ na zmniejszenie produkcji mięsa tradycyjnego.

- Wkraczanie firm dotychczas kojarzonych z mięsem w segment roślinnych alternatyw należy odczytywać raczej jako poszerzanie swojego rynku zbytu i odpowiadanie na potrzeby kolejnej grupy konsumentów - dodaje Piotr Dalak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Greg 2020-11-12 20:48:29

    Nie rozumię eksperta. Liczba wegetarian rośnie dlatgeo nie należy spodziewać się spadku spożycia mięsa. W treści oczywiście z nazwy wymieniona mielarnia ciał zwierząt Tarczyński.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7322
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.