Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Komisja Europejska: Żywność może być tańsza

„Terytorialne ograniczenia dostaw” są szeroko rozpowszechnioną praktyką w Europie, zwłaszcza w handlu detalicznym, co kosztuje konsumentów nawet 14 mld euro - wynika z badania przeprowadzonego przez Komisję Europejską.
Reklama

Połowa ankietowanych detalistów i hurtowników miała do czynienia z odmową dostaw, zmianami w opakowaniu i zawartości produktów oraz zadeklarowaniem rynku przeznaczenia przy zakupie międzynarodowych marek FMCG.

Według producentów tzw, „terytorialne ograniczenia dostaw” są często spowodowane strukturami krajowymi, przy czym producenci twierdzą, że dostosowują się do potrzeb lokalnych detalistów i konsumentów. Zdaniem Komisji Europejskiej takie praktyki nie wyjaśniają różnic w cenach tych samych towarów w rożnych krajach. Podobnie konkretne koszty lokalne, takie jak wyższe koszty pracy lub produkcji.

Gdyby detaliści byli w stanie pozyskiwać produkty w kraju, w którym są najtańsze, zamiast po obowiązujących cenach zakupu w ich własnym kraju, konsumenci w UE mogliby zaoszczędzić około 14,1 mld euro (lub 3,5%) na swoim koszyku zakupów.

- Detaliści chcą zaoferować swoim klientom najlepszą cenę. Umożliwienie detalistom i hurtownikom swobodnego zaopatrzenia na jednolitym rynku obniżyłoby ceny hurtowe i umożliwiło konsumentom dostęp do szerszej gamy produktów - uważa dyrektor generalny EuroCommerce Christian Verschueren.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum