Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Konarczak: Markety powinny zapłacić za sprzedaż mięsa poniżej kosztów produkcji

– Jest ogromna potrzeba skutecznej walki z cenami dumpingowymi mięsa, oferowanymi przez duże sieci handlowe. Z którymi, na nierównych warunkach muszą konkurować zakłady mięsne. Markety, za sprzedaż mięsa poniżej kosztów uzyskania produkcji powinny zapłacić dopłatę. Dzisiaj nikt ich za to nie ściga, a ceny dumpingowe w sieciach handlowych obserwujemy na okrągło – powiedział Józef Konarczak, właściciel Zakładów Mięsnych Konarczak oraz przedstawiciel Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Reklama

W ocenie Konarczaka w Polsce trzeba obrać czytelny kierunek rozwoju branży wieprzowej i zlikwidować pośrednictwo w obrocie zwierzętami.

- Jeśli chcemy być eksporterem wieprzowiny i żeby firmy kupowały mięso tylko w Polsce, trzeba dać zakładom taki surowiec, który będzie można eksportować na dużą skalę. (...) To, co należałoby dzisiaj zrobić, to najpierw zlikwidować pośrednictwo w obrocie zwierzętami, jednocześnie wprowadzając obowiązkową kontraktację. Na pośrednictwie tracą zarówno zakłady jak i rolnicy. Niestety, nie widzę, aby jakiekolwiek działania były podejmowane w tym kierunku – podkreślił.

Józef Konarczak jest zdania, że jeśli zlikwiduje się chów nakładczy, nie dając nic w zamian rolnikom, to możemy być pewni, że do Polski zaczną przyjeżdżać żywe świnie, a nam pozostaną puste chlewnie.

- Zawsze jest to produkcja i praca w gospodarstwie. Sama likwidacja tuczu nakładczego nie rozwiązuje problemu – powiedział.

więcej: farmer.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.