PARTNER PORTALU

Kondej Marketing: Sieci handlowe dobrze sobie radzą na stagnacyjnym rynku

Autor: Kondej Marketing/www.dlahandlu.pl 17 października 2013 11:25

W 14 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych pozycję lidera wzmocniła Biedronka, którą od hipermarketów Tesco dzieli już 1,5 punktu. W tym roku sieci detaliczne nadspodziewanie dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku, gdzie poziom rozproszonej konkurencji należy do najwyższych w Europie - czytamy w komentarzu do Rankingu Kondej Marketing.

Biedronka znajduje się nadal w fazie dynamicznego rozwoju. Problemem tej firmy jest utrata przewagi cenowej, która w ostatnich latach była wypisana na sztandarach tej sieci. Konsumenci uwierzyli w dobrą jakość biedronkowych produktów, ale coraz częściej dostrzegają, że nie są one już najtańsze.
Jednym z głównych konkurentów lidera w zakresie cen jest Tesco, które za punkt honoru przyjęło przekonanie Polaków, że właśnie te sklepy są najtańsze. Polscy konsumenci nie są wyłącznie fanami niskich cen, ale porównują koszt zakupu z jakością oferowanych produktów. Coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd i estetykę sklepu, a nawet zauważają jakość pracy personelu.
Z relacją ceny do jakości bardzo sprawnie radzi sobie dyskontowy Lidl, który po raz drugi w trzyletniej historii rankingu znalazł się na podium. Większość klientów traktuje placówki Lidla jak szanujące się supermarkety.
Auchan nadal jest cenowym liderem, jednakże aktywność strategiczna tej firmy została w ostatnich miesiącach przyhamowana. Wynika to z planowanego „wchłonięcia" trzy razy większej sieci Real, co będzie przedsięwzięciem rynkowym o skali niespotykanej dotychczas na polskim rynku.
Kaufland działa w mniejszych miastach i stanowi propozycję akceptowaną przez znaczną część polskich konsumentów. Sklepy są dostosowane wielkością do potrzeb lokalnych rynków, ceny są konkurencyjne, a oferta produktowa stanowi umiejętnie dobraną mieszankę marek własnych i wyrobów brandowych.
Intermarche dokonało znacznego awansu z ósmego na szóstą pozycję Rankingu. Sklepy tej sieci mają dosyć atrakcyjne ceny, a przy tym zauważalne jest silne ukierunkowanie na produkty świeże. Po zawojowaniu małych miasteczek, firma zaczęła atakować większe aglomeracje, gdzie sklepy Muszkieterów lokowane są najczęściej w galeriach handlowych. 
Netto to sieć popularna na zachodzie i niemal zupełnie nieznana na wschodzie Polski. Otwarcie w październiku centrum dystrybucyjnego w Kopytowie oznacza początek silnej ekspansji duńskich dyskontów w centrum i na wschodzie. Silną stroną firmy jest ciekawie skonstruowany asortyment z udziałem zarówno dobrej jakości marek własnych i branżowych liderów w każdej kategorii. Nowe sklepy są bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, co ułatwi skuteczne podążanie śladami Biedronki i Lidla.
Carrefour chce być obecny w każdym formacie, ale szczególną aktywność firma wykazuje w zakresie rozwijania sieci franczyzowej Express. Hipermarkety czy supermarkety Carrefour nie mogą zatem prezentować wyraźnych rozwojowych tendencji, skoro strategicznym priorytetem są mniejsze sklepy franczyzowe.
Piotr i Paweł kieruje się koncepcją stabilnego rozwoju, a nowe placówki lokalizowane są zwykle bezpiecznie w centrach handlowych w dużych miastach. Firmie udał się przemyślany manewr - unika się określenia „delikatesy", a głośne promocje cenowe wąskiej grupy wybranych produktów stwarzają wrażenie supermarketu dostępnego dla klientów z przeciętnym portfelem.
Polomarket jest siecią z mocną pozycją rynkową, której rozwój w 2013 roku uległ jednak pewnemu przyhamowaniu. Na swoim tradycyjnym kujawskim terenie działania firma musi odpierać ataki dyskontów, a w tym czasie sama planuje ekspansję na południu Polski. Polomarket jest jednak firmą średniej wielkości, co sprawia, że będzie się rozwijał w tempie niższym od liderujących dyskontów.
Liderem w klasyfikacji najbardziej dynamicznych sieci została Stokrotka. Obecnie sieć wyraźnie odżyła po podjęciu strategicznej decyzji przez Emperię o samodzielnym zarządzaniu tymi supermarketami. Tworzony własny system zaopatrzenia, niezależny od Eurocashu, powinien coraz bardziej sprzyjać wzmacnianiu pozycji firmy pod względem asortymentowym i cenowym. 
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7322
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,16

  • Śr

    17,62

  • Min

    12,84

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.