Konfederacja Lewiatan: rosną zdolności produkcyjne fabryk
Rosną zdolności produkcyjne fabryk i popyt na polskie produkty - poinformowała ekspertka ekonomiczna Konfederacji Lewiatan Sonia Buchholtz, komentując dane GUS.
GUS podał w poniedziałek, że produkcja przemysłowa w grudniu wzrosła o 11,2 proc. rdr, a w porównaniu z poprzednim miesiącem spadła o 4,4 proc.
Według Buchholtz, dane GUS są sygnałem, że zdolności produkcyjne wracają; wskazują też na silny popyt na polskie produkty.
Przeczytaj także:
"Co najciekawsze, wzrost dotyczy niemal wszystkich typów dóbr - z czego najwyższy jest wśród trwałych dóbr konsumpcyjnych (30,2 proc.) oraz zaopatrzeniowych (17,3 proc.). Wyraźne drgnięcie notują również dobra inwestycyjne (9,8 proc.). Trwałe dobra konsumpcyjne to w świetle (umiarkowanie pozytywnych) zeszłotygodniowych danych o koniunkturze konsumenckiej ciekawy dysonans" - wskazała.
Jak zaznaczyła ekspertka, grudniowy wynik ciągnie w górę przetwórstwo, chociaż skala zmian w cyklu miesięcznym była mniej imponująca (12,8 proc. rdr, 2,5 proc. mdm, nieskorygowane). Imponujące wzrosty widać w produkcji komputerów i wyrobów elektronicznych (39,3 proc. rdr), co nie dziwi w dobie wydłużającej się pracy zdalnej, oraz urządzeń elektrycznych (39,1 proc.), a także m.in. wyrobów z drewna (22 proc.), mebli (20,4 proc.) i wyrobów z metali (15 proc.) - podała.
Przeczytaj także:
Zwróciła uwagę, że spadki odnotowuje produkcja pozostałego sprzętu transportowego, przy czym w wypadku tej kategorii są duże jednostkowe zakupy, co przekłada się na spore amplitudy wahań wyników.
"Niezależnie, za dobry sygnał należy przyjąć dynamikę kategorii +Naprawa, konserwacja i instalowanie maszyn i urządzeń+ rzędu 40,2 proc. - można zakładać, że nawet jeśli nie zawsze jest to modernizacja parku maszynowego, to może przygotowanie starszych urządzeń w związku z sygnałami o rosnącym popycie" - wskazała.


- 16:00 W najbliższą niedzielę sklepy zamknięte
- 15:42 AmRest chce otworzyć w tym roku 130 restauracji
- 15:38 Huawei planuje wejść na rynek samochodów elektrycznych z własną marką
- 15:18 Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
- 15:09 Do sądu trafił wniosek o zatwierdzenie układu Top Secret
- 15:05 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- 14:58 TikTok zapłaci 92 mln dol. za naruszenia prywatności
- 14:36 Konfederacja Lewiatan: Konsumpcja i inwestycje ciągną PKB w dół
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.