PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Koniec ery promocji? Klienci obawiają się nowych strategii w handlu

Autor: MondayNews 23 marca 2020 09:48

Koniec ery promocji? Klienci obawiają się nowych strategii w handlu Eksperci przekonują, że nie ma powodów do paniki, fot. materiały prasowe

Jak pokazują wyniki najnowszego badania, w obliczu pandemii ponad 60% konsumentów obawia się likwidacji promocji w sklepach. Z kolei blisko 80% boi się podwyżek. Zaniepokojeni Polacy uważają, że mogą one dotyczyć głównie mięsa i środków czystości. Pojawiają się też opinie, że jednak wszystko po trochu pójdzie w górę. Tylko nieliczni spodziewają się wzrostu cen alkoholu, chemii gospodarczej, owoców i warzyw czy nabiału. Natomiast eksperci stanowczo przekonują, że nie ma powodów do paniki. I dodają, że trzeba uspokoić nastroje w społeczeństwie.

Z badania, zrealizowanego na zlecenie Hiper-Com Poland i aplikacji BLIX, wynika, że w obliczu nasilających się informacji o rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, aż 61% konsumentów obawia się, że sklepy zrezygnują z oferowania towarów w promocji. Hubert Majkowski z Hiper-Com Poland dostrzega niepokój klientów o to, że handel skupi się na oferowaniu niezbędnych produktów do życia w wyższych cenach. Jednak, zdaniem eksperta, obecna sytuacja nie wskazuje na takie działania sieci handlowych.

– Obawa ta jest przesadzona, ponieważ promocje to niezmiennie najbardziej efektywne narzędzie reklamowe sieci handlowych. Może być ich mniej. Ewentualnie zmaleje ich atrakcyjność z powodu wyższych cen surowców czy logistyki. Jednak zniżki na produkty nadal zostaną z uwagi na konkurencyjność. Zdecydują o tym również kwestie wizerunkowe – zapewnia Beata Orcholska z aplikacji BLIX.

Natomiast Krzysztof Zych z firmy analityczno-doradczej UCE GROUP LTD. stwierdza, że duże sieci handlowe są dobrze przygotowane do obecnej sytuacji. Poza tym na rynku nie brakuje żadnych towarów. Producenci też nie zgłaszają problemów. Ponadto gazetki handlowe zostały przygotowane z dużym wyprzedzeniem i na pewno nie zostaną wycofane. Przez następne 2-3 tygodnie sieci będą realizowały zaplanowane strategie. Z kolei nadchodząca Wielkanoc zdopinguje je do walki o klientów. W tym kontekście przecież rabaty mają ogromne znaczenie. 

– Sieci powinny bardziej uspokajać konsumentów. Dobry przykład dała Biedronka. Na 2. i 3. stronie swojej głównej gazetki promocyjnej poinformowała, że jest świadoma tego, jaką rolę odgrywa branża spożywcza. Zapewniła też, że zrobi wszystko, aby w niezakłócony sposób dostarczać klientom niezbędne produkty w najlepszych cenach. Inne sieci powinny iść w jej ślady – zwraca uwagę Beata Orcholska.

Polacy boją się teraz również tego, że w sklepach będzie coraz drożej. Tak wskazało 76% badanych. Jak komentuje Krzysztof Zych, obawy rodaków są zrozumiałe, ale obecnie nie mają mocnych podstaw. Problem jest bardziej złożony, o czym nie wszyscy wiedzą. Dla przykładu można podać, że sieci musiały w dość szybkim tempie uzupełnić swoje zapasy wobec paniki konsumenckiej. To spowodowało użycie dodatkowych sił i środków. I to w jakiś sposób mogło wpłynąć na podwyżki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6398
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.