PARTNER PORTALU

Koniec ery szybkiej mody?

Autor: MW, dlahandlu.pl 26 kwietnia 2021 12:47

Koniec ery szybkiej mody? Sklep sieci Primark. Fot. materiały prasowe

Jeśli wierzyć analitykom banku UBS, branża szybkiej mody stoi przed ogromnym wyzwaniem. W ciągu następnych pięciu do dziesięciu lat zwiększona koncentracja konsumentów na zrównoważonym rozwoju może spowodować, że duże korporacje, takie jak Zara, H&M czy Primark, stracą nawet do 30 proc. swoich zysków.

Szybka moda nie ma przyjaznego dla środowiska wizerunku. Model przechodzenia przez nowe kolekcje dużych ilości odzieży po niskich cenach dodąt się sprawdzał, ale zmieniają się postawy konsumentów.

Zdaniem analityk UBS, Victorii Kalb, gdyby miał się ziścić „najgorszy scenariusz”, nastąpiłby 30-procentowy spadek zysków dużych koncernów odzieżowych w ciągu następnych 5–10 lat.
- Skumulowany efekt tego, że konsumenci kupują mniej artykułów, ale nadal kupują produkty, które uważają za bardziej zrównoważone, może okazać się głęboki - prognozuje Kalb.

Od dawna widać, że branża fast-fashion ma większy ślad węglowy niż transport morski i lotnictwo razem wzięte. Obecnie cena jest nadal jednym z najważniejszych czynników wpływających na zachowania zakupowe klientów. Wprawdzie branża nieustannie odkrywa się na nowo, produkując lokalnie i używając bardziej zrównoważonych materiałów. Firmy podkreślają, że zrównoważony rozwój można pogodzić z modelem szybkiej mody.

Czy to wystarczy? - Chociaż uważamy, że firmy mogą dostosowywać się do trendów, postrzegamy zmiany w zachowaniu konsumentów jako silniejsze niż zdolność firm do reagowania na nie - przestrzega UBS.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.