Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Konsumenci chcą żywności, która leczy. W sklepach coraz więcej superfood

Pandemia COVID-19 spowodowała, że drastycznie wzrosła popularność żywności funkcjonalnej. Według raportu Euromonitor International, konsumenci poszukują: produktów poprawiających odporność, żywności pozytywnie wpływającej na samopoczucie psychiczne i urodę oraz produktów z czystą etykietą.
Reklama
  • Granice między żywnością a suplementami zacierają się. Żywność funkcjonalna staje się priorytetem dla konsumentów, szczególnie w obszarach takich jak wsparcie odporności, prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego i poprawa nastroju.
  • Jak pokazuje raport „Trends Shaping the Future of the Food and Nutrition Industry”, 64% konsumentów uważa, że dobre samopoczucie jest najważniejszym priorytetem ogólnego stanu zdrowia. Z kolei 46% konsumentów na całym świecie jest umiarkowanie lub bardzo zaniepokojonych stanem swojej skóry, a 52% – bólem stawów i mięśni.
  • W kontroli swojego zdrowia pomagają innowacyjne technologie. Różne aplikacje i usługi online pomagają np. konsumentom kontrolować wagę, nietolerancje pokarmowe i preferencje żywieniowe (bardziej roślinne, mniej przetworzone itp.).

 

Odporność i zdrowie

Silne potrzeby konsumentów dotyczące żywności i napojów wzmacniających odporność zainspirowało firmy do wprowadzenia innowacji produktowych. Na przykład zapotrzebowanie na składniki dotyczące układu odpornościowego w jogurtach i produktach z kwaśnego mleka wzrosły o 24%, a zapotrzebowanie na probiotyki wzrosło na całym świecie o 9% w latach 2019-2020.

- Pojawia się trend odchodzenia od probiotyków w kierunku dodawania prebiotyków. Coraz większym obszarem zainteresowania w toku prowadzonych badań jest oś jelitowo-mózgowa, która sugeruje, że szczęśliwe jelito prowadzi do szczęśliwego nastroju – czytamy w raporcie.

Żywność dla ciała i umysłu

Kluczowym trendem w dziedzinie żywności i żywienia jest obecnie zajmowanie się dobrostanem emocjonalnym i psychicznym poprzez zarządzanie nastrojem, łagodzenie stresu i pomoc w zasypianiu. Firmy już zaczęły poszukiwać różnych sposobów pozycjonowania swoich produktów w tej przestrzeni. Na przykład coraz większą popularnością cieszy się żywność i napoje zawierające CBD, stosowanie adaptogenów, takich jak ashwagandha i nootropy, ze względu na ich właściwości redukujące stres i poprawiające nastrój.

Żywność funkcjonalna ukierunkowana na piękno

Innym pojawiającym się trendem, który zyskuje na popularności, jest żywność funkcjonalna z pozycjonowaniem piękna. Coraz więcej konsumentów interesuje się produktami, które obiecują dostarczać piękno od wewnątrz. Kolagen to jeden z funkcjonalnych składników, który w ostatnich latach odnotował silny wzrost, głównie dzięki korzystnemu wpływowi na włosy, skórę, paznokcie i stawy. Według sondażu „Głos konsumenta: Zdrowie i odżywianie” Euromonitora z 2021 r., 46% konsumentów na całym świecie jest umiarkowanie lub bardzo zaniepokojonych stanem swojej skóry, a 52% – bólem stawów i mięśni. Mając to na uwadze, czołowe firmy z branży spożywczej i napojów zaczęły inwestować w tym obszarze.

Czysta etykieta

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.