Konsumenci oceniają, że piwo bezalkoholowe smakuje jak to o pełnej mocy
28 proc. francuskich i 27 proc. niemieckich konsumentów uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo o pełnej mocy. Natomiast w Polsce odsetek ten wynosi 43 proc., a w Hiszpanii i Włoszech 34 proc.
Mintel podaje, że podczas gdy w poprzednich pokoleniach młodsi konsumenci najchętniej sięgali po alkohol, obecnie ta właśnie grupa najczęściej docenia zalety piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego. Aż 37 proc. konsumentów z Francji w wieku 18-24 lata i 31 proc. ich rówieśników z Niemiec uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak „standardowe” (4-6% alkoholu).
Mimo że wielu konsumentom piwo bezalkoholowe smakuje, negatywne skojarzenia z nim związane mogą działać zniechęcająco. Jak podkreśla Mintel, tylko jeden na 10 (9%) konsumentów w Niemczech twierdzi, że byłby skrępowany, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe. To samo dotyczy 14% konsumentów we Francji, 15% w Hiszpanii i 17% w Polsce. Największą wrażliwością pod tym względem cechują się Włosi, ponieważ aż jeden na pięciu (19%) czułby się niezręcznie, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu / bezalkoholowe.
więcej na www.portalspozywczy.pl