Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Konsumenci patrzą w przyszłość z optymizmem

W marcu wzrósł nieco syntetyczny wskaźnik koniunktury gospodarczej, natomiast nastroje konsumenckie pozostały na poziomie podobnym do lutego - poinformował GUS. Poprawiły się natomiast oceny konsumentów dotyczące przyszłej sytuacji.
Reklama

"Wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej (SI) kształtuje się w marcu na poziomie nieco wyższym od odnotowanego przed miesiącem i przed rokiem. Składowe wskaźnika w zakresie przemysłu, budownictwa i handlu przyjęły wartości powyżej 100. W marcu składowe wskaźnika syntetycznego w zakresie usług i przemysłu wzrastają nieznacznie w stosunku do poziomu sygnalizowanego w poprzednim miesiącu" - poinformował urząd statystyczny w komunikacie.

GUS podał, że w skali roku w marcu wzrosły wszystkie składowe wskaźnika, z wyjątkiem składowej w handlu, której poziom jest zbliżony do odnotowanego w marcu ub. r. oraz w usługach, której poziom jest niższy. "Zarówno w porównaniu z poprzednim miesiącem, jak i w skali roku, nieznacznie rośnie wskaźnik ocen diagnostycznych, natomiast wartość składowej prognostycznej pozostaje na zbliżonym poziomie" - wyjaśniono.

Według GUS pozytywnie w marcu oceniły koniunkturę z grupy "przetwórstwo przemysłowe", lepiej niż w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy. Natomiast podmioty prowadzące działalność w zakresie budownictwa od stycznia tego roku formułują coraz mniej pesymistyczne opinie na temat koniunktury.

"W ciągu ostatnich trzech miesięcy oceny z zakresu handlu hurtowego są coraz bardziej korzystne, natomiast w handlu detalicznym w marcu odnotowano optymistyczne opinie po raz pierwszy od grudnia ub. r. Podmioty należące do sekcji +transport i gospodarka magazynowa+ drugi miesiąc z rzędu oceniają koniunkturę gospodarczą pozytywnie." - napisano. Według GUS po raz pierwszy od września ub.r. optymistyczne są oceny formułowane przez przedsiębiorców zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią.

Z badań urzędu wynika ponadto, że od początku ubiegłego roku utrzymują się korzystne oceny koniunktury zgłaszane przez dyrektorów jednostek prowadzących działalność w zakresie informacji i komunikacji. Najbardziej pozytywne opinie spośród badanych rodzajów działalności, choć gorsze niż przed rokiem, formułują jednostki z rynku finansowego i ubezpieczeniowego.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.