Konsumenci utożsamiają polskie produkty z wysoką jakością i dobrą ceną
Polska marka, zdaniem konsumentów, to przede wszystkim ta stworzona w Polsce. Produkty polskich marek są ich zdaniem tańsze od zagranicznych i mają wyższą jakość. Zgodnie z deklaracjami jakość jest najważniejszym wyznacznikiem przy wyborze takich produktów jak: obuwie, odzież oraz mleko i przetwory mleczne. Istotniejszy jest dla konsumentów kraj produkcji niż samo pochodzenie marki – wynika z badania poświęconego postawom konsumentów wykonanego przez pracowników uczelni SGH przy współpracy instytutu ARC Rynek i Opinia.
Dla konsumentów polska marka to przede wszystkim tradycje narodowe, ekologiczność i praktyczność. Najmniej badanych kojarzyło marki pochodzące z Polski z prestiżem (5%) i niską jakością (7%). W porównaniu z markami zagranicznymi mocną stroną produktów polskich marek są jakość i cena, zaś słabszą: ograniczony asortyment i możliwości dystrybucji poza Polską.
Produkty oznakowane marką pochodzenia polskiego były postrzegane przez badanych jako charakteryzujące się mniejszymi możliwościami sprzedaży na rynkach zagranicznych, a także węższym asortymentem niż produkty oznakowane marką pochodzenia zagranicznego. Produkty oznakowane marką pochodzenia polskiego były też postrzegane jako charakteryzujące się niższym poziomem cen i wyższą jakością niż produkty oznakowane marką pochodzenia zagranicznego. – komentuje dr hab. prof. SGH Radosław Baran.
Konsumenci przyznają, że przy wyborze produktów z kategorii: kosmetyki, mleko i przetwory mleczne, odzież i obuwie, ważniejsze są dla nich inne czynniki niż pochodzenie danego produktu. Badani znacznie częściej wskazywali: wysoką jakość, niską cenę, zaufanie do marki niż kraj pochodzenia marki i wytwarzania produktu
Spośród badanych kategorii polskość marki miała największe znaczenie przy produktach mlecznych. Potwierdza to wyniki innych badań, wskazujących, że w przypadku żywności kraj pochodzenia ma dla konsumentów większe znaczenie niż w przypadku innych rodzajów produktów. W przypadku odzieży i obuwia dużą rolę przy wyborze marki odgrywa wzornictwo produktu lub opakowania.
Dla konsumentów ważniejszą informacją jest to, w jakim kraju został wyprodukowany dany produkt niż to, z jakiego kraju pochodzi marka. - Polacy przyzwyczaili się do tego, że większość produktów obecnych w sprzedaży jest wytwarzana w krajach azjatyckich. Tym bardziej zdają się doceniać produkty wytworzone na przykład w Europie. Takie produkty uznawane są za lepsze gatunkowo. Oznaczenie „Made in China” czy ‘Made in Bangladesh”, nawet jeśli jest to produkt uznanej marki, która gwarantuje wysoką jakość, może budzić skojarzenia, że producent chciał zaoszczędzić na produkcji i być może odbije się to na jakości. Co ciekawe, wiele marek, które nie przeniosły produkcji do Azji, wykorzystuje to w swojej komunikacji marketingowej i podkreśla jako przewagę rynkową – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 16:52 Badanie: Europejczycy chcą wydawać pieniądze na zwiększanie wygody w domu
- 15:28 Prezes Sfinksa: Jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji
- 15:20 Szykują się zmiany legislacyjne dotyczące zatrudnienia cudzoziemców
- 15:12 Drobiowe kęski pieczone od ZM Pekpol
- 15:08 Przyszłość centrów handlowych. Na horyzoncie zmiany nawyków zakupowych i...
- 15:05 Aryzta korzysta z palet CHEP
- 14:57 IKEA: w ciągu 5 lat zainwestowaliśmy w Polsce 4,5 mld zł
- 14:30 Rodzina Mulinez, właściciele Auchan zakładają spółkę nieruchomościową Nhood
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
23,35
-
Śr
16,35
-
Min
12,13
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.