Konsument 3.0 musi być na bieżąco z nowinkami technologicznymi
Technologie to znak rozpoznawczy Henryków. Można powiedzieć, że wokół technologii kręci się ich życie. Współczesny konsument 3.0 musi być na bieżąco z wszelkimi nowinkami technologicznymi. 54 proc. respondentów lubi tego typu gadżety, a 66 proc. uważa, że znacznie ułatwiają one życie, podczas gdy dla 30 proc. przeciętnych Polaków, niebędących Henrykami, nabywanie gadżetów technologicznych stanowi próbę „zabłyśnięcia” i chęci bycia zauważonym. Co ciekawe, niespełna 40 proc. Henryków sądzi, że nowoczesne technologie są domeną „otwartych umysłów”, a więc ludzi ciekawych świata, żądnych wiedzy i bycia „na bieżąco”. Marki, które są najpopularniejsze wśród Henryków to Apple, Endomondo czy Linkedin.
Pieniądze szczęście dają
Henrykowie to specyficzna grupa osób, która nie do końca zgadza się z tradycyjnym powiedzeniem, że pieniądze szczęścia nie dają. I otwarcie o tym mówią. 45 proc. Henryków, czyli o 7 proc. więcej niż przeciętnych Polaków twierdzi, że bez odpowiedniej ilości środków pieniężnych nie można być szczęśliwym, a 27 proc. z nich deklaruje, że życie na odpowiednim poziomie jest dla nich bardzo ważne.
Tylko 20 proc. "Henryków" przyznaje, że lubi posiadać to, co ma większość ludzi, reszta – aspiruje raczej do posiadania rzeczy bardziej luksusowych, na które nie każdego stać. W tym celu są oni skłonni oszczędzać (deklaruje to aż 61 proc. Henryków w porównaniu do 57 proc. ogółu Polaków). Nie są to jednak oszczędności „na czarną godzinę”, ale raczej zakupy, wyjazd wakacyjny czy gadżety. Jednocześnie ponad połowa z nich nie chce być definiowana przez pryzmat tego, co posiada.
Więcej na portalspozywczy.pl