Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Konsument 3.0 musi być na bieżąco z nowinkami technologicznymi

Henrykowie, czyli całkiem niedawno zdefiniowana grupa konsumentów w Polsce, nie wyobrażają sobie życia bez nowoczesnych innowacji finansowych, mają większą skłonność do beztroski finansowej niż przeciętny obywatel i kierują się w życiu podejściem, iż warto wydawać pieniądze, jeśli się je po prostu ma. Są jedną z głównych grup docelowych dla firm pożyczkowych – oceniają eksperci firm pożyczkowych.
Reklama

Technologie to znak rozpoznawczy Henryków. Można powiedzieć, że wokół technologii kręci się ich  życie. Współczesny konsument 3.0 musi być na bieżąco z wszelkimi nowinkami technologicznymi. 54 proc. respondentów lubi tego typu gadżety, a 66 proc. uważa, że znacznie ułatwiają one życie,  podczas gdy dla 30 proc. przeciętnych Polaków, niebędących Henrykami, nabywanie gadżetów technologicznych stanowi próbę „zabłyśnięcia” i chęci bycia zauważonym. Co ciekawe, niespełna 40 proc. Henryków sądzi, że nowoczesne technologie są domeną „otwartych umysłów”, a więc ludzi ciekawych świata, żądnych wiedzy i bycia „na bieżąco”. Marki, które są najpopularniejsze wśród Henryków to Apple, Endomondo czy Linkedin.

Pieniądze szczęście dają

Henrykowie to specyficzna grupa osób, która nie do końca zgadza się z tradycyjnym powiedzeniem, że pieniądze szczęścia nie dają. I otwarcie o tym mówią. 45 proc. Henryków, czyli o 7 proc.  więcej niż przeciętnych Polaków twierdzi, że bez odpowiedniej ilości środków pieniężnych nie można być szczęśliwym, a 27 proc. z nich deklaruje, że życie na odpowiednim poziomie jest dla nich bardzo ważne.

Tylko 20 proc. "Henryków" przyznaje, że lubi posiadać to, co ma większość ludzi, reszta – aspiruje raczej do posiadania rzeczy bardziej luksusowych, na które nie każdego stać. W tym celu są oni skłonni oszczędzać (deklaruje to aż 61 proc. Henryków w porównaniu do 57 proc. ogółu Polaków). Nie są to jednak oszczędności „na czarną godzinę”, ale raczej zakupy, wyjazd wakacyjny czy gadżety. Jednocześnie ponad połowa z nich nie chce być definiowana przez pryzmat tego, co posiada.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum