PARTNER PORTALU

Koronakryzys w handlu odbija się w branży m.in. eventowej, marketingowej, poligraficznej, graficznej, dekoracyjnej...

Autor: pr, dlahandlu.pl 19 listopada 2020 12:33

Każdy kolejny dzień lockdownu branży retail pogłębia straty najemców i galerii. Zdaniem przedstawicieli rynku, ograniczenia w handlu przychodzą w fatalnym momencie. Listopad, a zwłaszcza jego druga połowa, to w tradycji handlowej początek sezonu zakupów przedświątecznych. To także miesiąc jednej z najważniejszych akcji generującej wzrost sprzedaży - Black Friday. Wydarzenie to, w Polsce często przybierające formę Black Weekend czy Black Week, zwiększa obroty sklepów nawet dwukrotnie, zwłaszcza w takich branżach jak moda, zdrowie i uroda, home czy elektronika.

- Restrykcje zabierają jeden z najważniejszych sezonów. Jak szacuje Polska Rada Centrów Handlowych tylko w listopadzie rynek może stracić nawet  8 mld zł. Jeśli natomiast ograniczenia utrzymają się w grudniu, będzie to prawdziwa katastrofa dla handlu. Rynek będzie musiał się liczyć ze stratą rzędu 12 mld zł. - mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

- Od zniesienia lockdownu wiosną wyniki odwiedzalności w centrach handlowych plasowały się poniżej wskaźników z roku ubiegłego. Już to gwarantowało m.in. zachowanie dystansu społecznego. Przywrócenie handlu po jesiennym lockdownie nie spowoduje, że klientów będzie więcej niż przed rokiem, mimo sezonu świątecznego. Wręcz przeciwnie, galerie co najwyżej wrócą do wyników, jakie notowano tam od maja do października br. - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Powód? W ostatnich miesiącach znacząco zmienił się sposób, w jaki konsumenci korzystają z centrów handlowych. - Polacy robią zakupy najczęściej w pojedynkę, rzadko w gronie rodzinnym lub przyjaciół. Samo kupowanie również jest rozważniejsze, ale i szybsze. Zdecydowanie mniej czasu poświęcamy na wizytę w galerii, często wybierając się do kilku konkretnych sklepów. Jak pokazują badania Deloitte, aż 45 proc. Polaków robi zapasy. To najwięcej Europie. Oznacza to, że ponad częste powroty na zakupy, wybieramy opcję robienia jednych i dużych - wyjaśnia Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Kluczowym argumentem, który nieustannie przywoływany jest w dyskusjach jest także bezpieczeństwo. Jak pokazują badania Inquiry, dziś aż 77 proc. klientów czuje się bezpiecznie na zakupach w galeriach handlowych. - Obiekty handlowe w Polsce od miesięcy są przygotowane do bezpiecznej obsługi klienta. Centra odrobiły lekcję z wiosny. Wdrożono zarówno reżim sanitarny, jak i własne procedury, które wykraczają daleko poza rządowe wytyczne. Nowe technologie, w tym systemy liczące, skutecznie natomiast są wykorzystywane do kontroli limitów w galeriach - tłumaczy Krzysztof Brączek, Gemini Park Bielsko-Biała.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7541

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    12,99

  • Śr

    8,61

  • Min

    6,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.